Zbaliť sa a vyrážame! Tak znel víkendový pokyn, po ktorom sme vyrazili do maďarskej metropoly vyskúšať, ako nový OPEL Combo Life funguje, aké benefity ponúka a čo všetko znesie. Dali sme mu slušne zabrať, tak sa poďte pozrieť na to, ako to dopadlo.

OPEL Combo (Life) je jedným z troch PSA súrodencov (Peugeot Rifter/Citröen Berlingo/Opel Combo), ktorí zdieľajú nie len rovnakú techniku, ale majú aj takmer totožný interiér s rovnakými riešeniami, ktoré sú, samozrejme, praktické. Najviditeľnejším rozdielom je dizajn exteriéru. Berlingo je extravagantné, Rifter elegán a Combo úplne neutrálne. OPEL Combo Life pôsobí ako „milý medvedík“, ktorý sa na vás stále usmieva. Profil karosérie a zadná časť je v zásade identická, bez výrazných zmien. Zmeny vidieť až pri pohľade na prednú časť, ktorá je mohutnejšia. Combo má výraznejšiu prednú masku s chrómovými detailmi, ktorú obopínajú mohutné svetlomety. Tie disponujú pekným LED denným svietením, ktoré korešponduje s aktuálnym dizajnovým jazykom automobilky.

Trošku ma však mrzí, že Combo má klasické paraboly s obyčajnými halogénovými žiarovkami. Stretávacie/diaľkové svetlá svietia v rámci danej „technológie“ dobre, ale predsa len by som prial aspoň Bi-xenóny, keď už nie LEDky. Potešia však hmlovky s funkciou prisvietenia do zákrut a automatické prepínanie svetiel – diaľkové/tlmené. Samotná karoséria má „krabicoidný“ vzhľad, ktorý je pre tento typ auta úplne bežný a treba sa s tým zmieriť. Combo si vás získa hlavne priestorom a praktickými riešeniami v interiéri. Testovaný model má panoramatickú strechu s elektrickou clonou (bez otvárania), ktorú deti počas cestovania veľmi ocenili.

Nechýbajú ani pozdĺžne strešné lyžiny a samozrejmosťou je aj dvojica zadných posuvných dverí, ktoré sú neoceniteľným prvkom (na každom aute, ktoré ich má). Zadok nie je ničím výnimočný, ale za povšimnutie stojí grafika koncových svetiel. Vstup do batožinového priestoru je možný dvomi spôsobmi. Buď otvoríte obrovské vyklápacie dvere, ktoré môžu slúžiť v prípade potreby ako strieška (v kempe na rybačke a pod.) alebo môžete otvoriť iba zadné okno, ktoré má samostatné pánty.

Batožinový priestor má základný objem 597 litrov (po kryt) a vďaka pevnému platu + zarážkam po bokoch si môžete jeho výšku prispôsobiť podľa potrieb. Toto je výborný doplnok v kombinácii s otváracím zadným oknom, cez ktoré viete vkladať drobnosti, čo sme veľmi často využívali. Okrem toho je v zadnej časti (pod stropom) aj doplnkový plastový box, dostupný z dvoch strán, do ktorého môžete dať rôzne drobnosti, ktoré potrebujete mať vždy jednoducho dostupné. Tri samostatné sedadlá v druhom rade sú sklápateľné, ale nie posuvné, čo je škoda.

Sklápanie týchto sedadiel je vyriešené veľmi dobre, nakoľko nie je hybnou časťou iba operadlo, ale aj sedák, vďaka čomu sa sedadlo po sklopení zloží takmer k podlahe a batožinový priestor vytvorí slušnú rovinu. To je využiteľné na prepravu rôzneho tovaru, ale aj na príležitostné prespanie. Stačí dať karimatku, nafukovačku a víkend v kempe môže začať! V takomto rozpoložení je objem batožinového priestoru slušných 2126 Litrov. Už v základom rozložení som do kufru napratal nezložený kočík a množstvo ďalších vecí, čo je pre rodinu z deťmi veľkým benefitom.

Rodičia ocenia aj prítomnosť ISOfix úchytov na všetkých 3 sedadlách, výklopné stolíky s držiakom na nápoje – zakomponované v predných operadlách a dva úložné priestory pod nohami na rôzne drobnosti. Samotné sedadlá sú dobre spracované a pohodlné. Deti v sedačkách to veľmi neocenia, ale dospelý jedinci určite. Priestoru nad hlavou a pre nohy je v druhom rade viac než dosť, pričom ani 2 metrová osoba nebude mať problém si sem sadnúť a komfortne cestovať. Tento priestor je v kombinácii s posuvnými dverami perfektný najmä vtedy, ak manipulujte s deťmi – rodičia vedia!. Sedadlá môžu poslúžiť ako prebalovací pult, ku ktorému máte ideálny prístup. V druhom rade je prítomný aj samostatne regulovateľný výduch ventilácie a nabíjací USB-A port, čo oceňujem, nakoľko to nie je bežné.

Teraz sa presunieme dopredu. Základom pohodovej jazdy je kvalitný posed za volantom a komfortné sedadlá, v tomto prípade látkové. Cestovanie s Combo_m bolo veľmi príjemné, pričom sa nesťažoval žiadny člen posádky. Predné sedadlá sú nastaviteľné v dobrom rozsahu a dokonca sú aj vyhrievané. Maličkú výhradu mám iba k lakťovým opierkam, ktoré pôsobia trošku labilne. Bol som však rád, že sa tu aspoň nejaké nachádzajú. Rozloženie ovládacích prvkov je neutrálne, ale ku všetkému má vodič vynikajúci prístup. Trošku zvyku bude vyžadovať iba utopený panel 2-zónovej klimatizácie, ktorá sa ovláda fyzickými tlačidla, čo považujem za výhodu. Osobne mám veľmi rád mohutné stredové tunely, ale tento nie je veľmi dobre vyriešený. Dal by sa spracovať aj praktickejším spôsobom, čo by zapadlo do konceptu daného modelu lepšie. Rovnako to má riešené aj Rifter – Berlingo tento stred nemá. Značná časť stredového tunela je krytá dvomi plastovými roletkami, pričom do jeho vnútra naskladáte aj bežný nákup. V jeho útrobách nájdete aj 12V zásuvku.

Členitá palubná doska ponúka dostatok krytých aj nekrytých odkladacích priestorov a v jej strede je zakomponovaný 8“ dotykový LCD displej informačno-multimediálneho systému. Chválim aj držiaky na poháre po bokoch palubnej dosky – škoda, že sa do nich nezmestia tie moderné tehly (smartfóny). Prístrojový panel je klasický – analógový a v jeho strede sa nachádza združený prístrojový panel, ktorý zobrazuje podstatné informácie o vozidle, asistentoch a pod. Ovláda sa pomocou prvkov na volante, ktorý je kožený a veľmi príjemne sadne do rúk (rovnaký majú aj prémiovejšie modely značky OPEL). Combo prekvapilo aj prítomnosťou základného Head-Up displeja, na ktorom sú premietané najpotrebnejšie údaje o jazde, asistenčných systémoch a multimédiách. Potešili aj 4-elektricky ovládané okná s automatickým doťahovaním a dostatočne veľké spätné zrkadlá. Tesne pod stropom, v strede, je umiestnený presvetlený odkladací priestor, ktorý prechádza od zadnej až po prednú časť, kde nadväzuje na široký odkladací priestor nad čelným sklom. Z pohľadu interiéru a výbavy je to všetko. PS: kladne hodnotím aj výhľad z pozície šoféra.

Jazda

Na cestu do Budapešti sme sa zámerne vybrali po okresných cestách a s relatívne naložením autom, aby sme overili podvozok, pružnosť danej motorizácie a spotrebu. Testovaný model poháňal najvýkonnejší naftový 4-valec s výkonom 96 kW (130ps) a max. krútiacim momentom 300 Nm. Tento motor bol kombinovaný so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, s ktorou sa pracuje ukážkovo. Kulisa je tuhá a radenie presné, čo je dôležité. V tomto vynikajú všetci traja PSA súrodenci, čo sme si už niekoľkokrát overili. Výkon motora je na danú hmotnosť a veľkosť karosérie dostatočný, pričom som nepociťoval žiadny deficit výkonu. Combo je s týmto motorom dostatočne pružné a aj keď to nie je raketa (nikto to od neho nechce), tak predbiehania a dynamickej jazdy sa určite báť netreba.

To je jedna kapitola, tá druhá je o spotrebe, ktorú budete milovať. Po ukončení cesty (Bratislava – Budapešť – Bratislava) som mal výslednú spotrebu krásnych 5,5 l/100km – perfektné, čo poviete? Jazda bola pohodová, žiadna naháňačka. Ak mu trošku stúpite na „otlak“, tak to bude stále pekných 6 litrov. Keď jazdíte veľa, radi a často (ideálne dlhšie trasy), tak tento motor oceníte a ja ho môžem iba odporučiť. Diaľničné derby som dal hneď na úvod testu. Výsledkom tejto disciplíny bola spotreba na úrovni 6,3 až 6,6 l/100km, vždy max. možné diaľničné tempo. Samotná jazda na diaľnici je úplná pohoda a prekvapilo ma aj relatívne dobré odhlučnenie kabíny.

Testovaný model mal k dispozícii aj príplatkový IntelliGrip, ktorý má z časti nahrádzať pohon všetkých kolies. Tento systém zoskupuje 5 jazdných režimov, ktoré menia správanie asistenčných systémov – najväčšiu rolu zohráva zmena nastavenia trakčnej kontroly. Prítomný je aj asistent zjazdu z kopca (HDC). Čo sa týka podvozku, tak k tomu nemám extra výhrady, je príjemne komfortný, nerovnosti žehlí v rámci možností veľmi dobre a cením aj jeho dostatočné odhlučnenie. Combo sa kvôli vyššej karosérii v zákrutách trošku viac nakláňa, ale stabilitu si zachováva. Ak vbehnete do zákruty rýchlejšie ako je vhodné, tak sa to dá v pohode ustáť. Celkový komfort jazdy mali z časti na svedomí aj celoročné pneumatiky s vysokým profilom, ktoré značne tlmia všetky rázy a vpády do výmoľov.

TECHNOLÓGIE

OPEL Combo Life môže pôsobiť ako „nevybavená krabica“, ale to nie je pravdou – bezpečnostných prvkov a asistentov má dostatok. Ponúka základ dobre použiteľných systémov, ktoré by mali byť prítomné v každom modernom/novom aute. Prvok, ktorý vždy ocením je monitorovanie mŕtvych uhlov, rozpoznávanie rýchlostných obmedzení (čítanie dopravných značiek) a proaktívne sledovanie okolia, vrátane núdzového brzdenia. Nechýba ani základné sledovanie jazdných pruhov, tempomat s obmedzovačom rýchlosti, sledovanie pozornosti vodiča, prisvetlovanie zákrut hmlovými svetlami a parkovací asistent s automatickým parkovaním (PDC senzory vpredu/vzadu + parkovacia kamera). Osobne ma potešilo aj optické/akustické oznámenie o pripútaných, resp. nepripútaných pasažieroch, vrátane tých vzadu a bezkľúčový prístup + štartovanie.

Multimédiá zastupuje podpora aplikácií Apple CarPlay a Android Auto, ktoré sú, subjektívne, tým najužitočnejším prvkom multimédií v akomkoľvek vozidle. Prítomná je aj natívna navigácia, ktorá sa síce dá využiť, ale aplikácie tretích strán sú ďaleko lepšie. Audio zastupuje 6 reproduktorov s primeraným výkonom a konektivitu 2 USB-A vstupy, 3,5 mm audio port a Bluetooth. Chýbal mi iba priečinok s bezdrôtovým nabíjaním, ktorý si však za príplatok môžete objednať.

Základná technická špecifikácia: OPEL Combo Life 1.5 CDTI

  • Motor: 1499 cm3 / 4-valec / Turbo
  • Prevodovka: 6-stupňová manuálna
  • Výkon: 96 kW (131 ps) – 3750 rpm / 300 Nm – 1750 rpm
  • Poháňaná náprava: predná
  • Rozmery: dĺžka – 4403 mm / šírka – 2107 mm / výška –  1841 mm / rázvor – 2785 mm
  • Pohotovostná hmotnosť: 1505 kg
  • Objem batožinového priestoru: Základný 597 L (po plato) / Maximálny 2126 L
  • Objem palivovej nádrže: 50 Litrov
  • Maximálna rýchlosť: 185 km/h
  • Zrýchlenie 0-100 km/h: 10,5 sekundy

Hodnotenie TOUCHIT  

OPEL Combo Life je výborné (nie len) rodinné auto, ktoré síce nepatrí medzi tie najkrajšie, ale z pohľadu praktických riešení si vás určite získa. Výhodou je aj to, že ide stále o relatívne kompaktné auto, ktoré je bezproblémov použiteľné na dennodennú prevádzku. Okrem praktických riešení vás o jeho kvalitách presvedčí aj dostatočne výkonný naftový 4-valec s veľmi príjemnou spotrebou a komfortný podvozok. Ak sa obzeráte po novom aute pre vašu rodinu alebo biznis, tak OPEL Combo Life určite nevynechajte.

Automobil do testu zapožičala spoločnosť: Opel Slovensko  

Cena testovaného modelu: od 19 000 Eur

5 rokov záruka BASIC v cene vozidla: 5 rokov/150 000km na motor, prevodovku a rozvodovku + plná Opel asistencia na 5 rokov

Prečítajte si aj:

Opel Insignia Grand Sport 1.6 Turbo (OPC Line): Toto je vlajková loď podľa predstáv!

Nechajte nám správu