Úspešný model online predaja od AuresLabu chce AAA rozšíriť aj do západnej Európy

Skupina AURES Holdings od vlaňajšieho marca až doteraz predala online vo svojej sieti autocentier AAA AUTO a Mototechna už takmer 11 000 vozidiel. Online predajom sa darí aj vďaka inováciám jej inovačného laboratória AuresLab. Na Slovensku aj v Českej republike medzi najpredávanejšími automobilmi jednoznačne vedie Škoda Octavia s benzínovým motorom. V Českej republike s karosériou kombi, na slovenskom trhu je najobľúbenejší liftback. Naštartovanie online predaja vozidiel je v trojročnej histórii AuresLabu zatiaľ najviditeľnejším, aj keď pôvodne nečakaným úspechom, ktorý chce skupina využiť aj pre svoju ďalšiu expanziu na nové trhy.

Možnosť nákupu vozidiel online AURES Holdings sprevádzkovala už pred dvoma rokmi ako jeden z prvých projektov AuresLabu. Po uzavretí pobočiek v rámci prvého vlaňajšieho lockdownu tak mohli prejsť na plný online predaj prakticky počas jedinej noci. Vďaka dobrej práci AuresLabu mohli následne predať už takmer 11 000 áut.

„Úspešnosť online predaja je teraz asi 95-percentná. Ľudia, ktorí si chcú auto zaobstarať online, sú už väčšinou pre nákup rozhodnutí. Vedia, že pri kúpe neriskujú, navyše, na rozdiel od osobného dojednávania majú podľa zákona možnosť do dvoch týždňov vozidlo vrátiť. Je to teda úplne bezpečný variant nákupu, vrátane všetkých garancií a záruk,“ uviedol Stanislav Gálik, výkonný riaditeľ inovačné laboratória AuresLab, ktorá pre AURES Holdings riešenie online predaja pripravilo.

Úspech online predaja AURES Holdings inšpiroval k vytvoreniu nového projektu, ktorý pripravujú na spustenie v západnej Európe. Pôjde o investíciu v sume niekoľko miliónov eur. Prvýkrát tak chcú vstúpiť na trhy mimo bývalej postkomunistickej krajiny strednej Európy.

Pomer online predaných vozidiel podľa paliva v sieti AAA AUTO v 3. vlne pandémie: 

Česká republikaSlovensko
Poradie PalivoPomerModelPomer
1.Nafta48 %Nafta49%
2.Benzín51 %Benzín51%
3.Alternatívne palivá1 %Alternatívne palivá0 %

 Top 5 najpredávanejších značiek online v sieti AAA AUTO v 3. vlne pandémie:

Česká republikaSlovensko
PoradieZnačkaPomerZnačkaPomer
1.Škoda31 %Škoda23 %
2.VW11 %VW8 %
3.Hyundai7 %Kia7 %
4.Ford6 %Peugeot6 %
5.Renault5 %Opel6 %

 Top 5 najpredávanejších modelov v sieti AAA AUTO v 3. vlne pandémie:

Česká republikaSlovensko
Poradie ModelPomerModelPomer
1.Škoda Octavia12,2 %Škoda Octavia8,2 %
2.Škoda Fabia7,0 %Škoda Fabia6,7 %
3.Volkswagen Passat4,3 %Škoda Superb3,1 %
4.Škoda Superb3,4 %Suzuki Vitara2,4 %
5.Škoda Rapid2,9 %Volkswagen Passat2,4 %

Najpredávanejšie karosérie áut online v sieti AAA AUTO v 3. vlne pandémie:

Česká republikaSlovensko
Poradie ModelPomerModelPomer
1.Kombi30,1 %Hatchback28,9 %
2.Hatchback25,9 %Kombi24,9 %
3.SUV22,7 %SUV21,9 %
4.MPV8,4 %Sedan/Saloon9,6 %
5.Sedan/Saloon7,6 %MPV7,0 %

Vlani sa v rámci celej skupiny AURES Holdings, ktorá pôsobí aj v Poľsku a Maďarsku, predalo 70 000 áut. Z toho 40 000 v Českej republike a 14 000 na Slovensku. Tento rok, pokiaľ to pandemická situácia dovolí, sa chce spoločnosť  vrátiť minimálne na čísla z roku 2019, kedy zobchodovala takmer 90 000 vozidiel. Skupina tiež chce posilniť segment vozidiel s alternatívnym pohonom.

Značky:

Ondrej Macko

Ondrej Macko
Ako novinár pracujem už od roku 1990. Teraz sa zaoberám mobilnou komunikáciou, multimédiami a vyhotovovaním videorecenzií.

Nechajte nám správu