Samozrejme, nejde o prestavbu od výrobcu, ale externej spoločnosti, ktorá ho veľmi pekne, no zároveň decentne upravila tak, aby bol VW Amarok vhodný aj na náročnejšie cestovanie v overland štýle.

Tento kúsok sa objavil na výstave Caravan Salon 2023 v Düsseldorfe, ktorá je ešte stále v plnom prúde. Určite viete, že druhá generácia obľúbeného pickupu od VW je založená na novej platforme T6 od Fordu, na ktorej stojí aj aktuálny Ford Ranger. Už v základe sú obe autá veľmi dobre vybavené a hlavne schopné v teréne, no s určitými úpravami sa ich schopnosti ešte znásobia, pričom ich je možné využívať aj na náročnejšie cestovanie do „neznáma“.

VW Amarok
VW Amarok

O decentnú prestavbu sa postarala spoločnosť Genesis Import GmbH zo Schwarzachu, ktorá premenila bežný Amarok na cestovateľskú zostavu do náročnejších podmienok. Základom prestavby je zvýšený podvozok (odolnejšie tlmiče + pružiny) a overené terénne pneumatiky od BF Goodrich, ktoré sú obuté na diskoch od Delta 4×4. Korba pickupu je vybavená vysokopevnostnou nadstavbou od Alu-Cab, ktorá ponúka malú vonkajšiu kuchynku, množstvo úložných priestorov v dva extra dlhé výsuvné boxy.

Na jej vrchu je ukotvený expedičný strešný stan a chýbať nesmie ani 270° markíza, ktorá chráni posádku počas kempovania pred dažďom alebo slnkom. Predok zostal bez výrazných zmien, no zadná časť môže byť v prípade potreby vybavená pevnostným nárazníkom s dvomi pohyblivými segmentami, kde sa nachádza úložný box a ďalšie rezervné koleso. Toto riešenie je veľmi praktické a zároveň odolné. Základná prestavba má fabrický nárazník. Nezabudlo sa ani na prídavné LED osvetlenie v prednej časti auta – prehľad je v teréne veľmi dôležitý.

  • VW Amarok
  • VW Amarok
  • VW Amarok
  • VW Amarok
  • VW Amarok
  • VW Amarok

Dodajme, že prerobený model vychádza z verzie Amarok PanAmericana, ktorý sa radí medzi prémiové vozidlá v danom segmente. Pod kapotou má 3-litrový naftový 6-valec s výkonom 238 koní a max. krútiacim momentom 600 Nm. Samozrejmosťou je pohon všetkých kolies 4Motion prenášaný prostredníctvom desať-stupňovej automatickej prevodovky.

Zdroj: motor1.com

Prečítajte si aj:

Miroslav Illéš

Miroslav Illéš
OUTDOOR | PRÍRODA | AUTOMOBILY | TECHNOLÓGIE

Komentáre sú uzavreté