Ford Kuga je aktuálne najelektrifikovanejší model tejto značky, ktorý bude dostupný ako plnohodnotný Hybrid, Mild-Hybrid, Plug-In-Hybrid, ale chýbať nebudú ani konvenčné spaľovacie motory.   

Nový model prináša nie len sviežejší a modernejší dizajn, ale aj viac priestoru pre cestujúcich, nové technológie a asistenčné systémy. My sme tento model videli naživo už minulý rok v centre dizajnu Ford (Kolín nad Rýnom). Od prvého momentu sa nám Kuga páčila, takže sa tešíme, že bude konečne dostupná aj na Slovensku – predpredaj začína 14.5.2020. Cenník je aktuálne zdvojený: klasická ponuka + zvýhodnená ponuka na First EDITION modely.

Ford Kuga

Ford Kuga

Aké pohonné jednotky sú v ponuke? 

Ford sa zaviazal ponúkať elektrifikovanú verziu každého osobného vozidla, ktoré uvedie na európsky trh. Do konca roku 2021 má táto spoločnosť v pláne rozšíriť portfólio elektrifikovaných vozidiel v Európe na 18 modelov. Nová Kuga je prvým vozidlom značky Ford, ktoré je v ponuke s pohonnou jednotkou Plug-In-Hybrid, Mild-Hybrid + plnohodnotný Hybrid.

Podrobné informácie o tejto novinke nájdete v tomto článku

Nový športový a elegantný model Ford Kuga prichádza ako najelektrifikovanejšie vozidlo značky Ford a oživuje populárny segment SUV

Ford Kuga Plug-In-Hybrid

Výkonovo rozdelená architektúra kombinuje 2,5-litrový štvorvalcový zážihový motor pracujúci v Atkinsonovom cykle, elektromotor, generátor a lítiovo-iónový akumulátor s kapacitou 14,4 kWh, takže celkový výkon dosahuje 225 koní. Kuga Plug-In Hybrid má dojazd v čisto elektrickom režime 56 km (podľa WLTP), spotrebu paliva od 1,4 l/100 km (podľa WLTP) a emisie CO2 od 32 g/km (podľa WLTP).

Akumulátor je možné nabíjať cez nabíjací konektor v prednom blatníku. Počas jazdy sa automaticky nabíja pomocou technológie rekuperačného nabíjania, pri ktorom sa využíva kinetická energia, ktorá by sa normálne stratila počas brzdenia. Úplné nabitie akumulátora z externého napájacieho zdroja s napätím 230 V bude trvať menej ako 6 hodín.

Vodič si môže vybrať, kedy a ako využiť energiu z akumulátora: pomocou režimov EV Auto, EV Now, EV Later a EV Charge. Keď sa akumulátor takmer úplne vybije, Kuga sa automaticky prepne do režimu EV Auto – výkon zážihového motora bude podporovať elektromotor pomocou rekuperovanej energie, čím sa zaistí optimálna spotreba paliva.

Ford Kuga EcoBlue Hybrid

Kuga EcoBlue Hybrid poháňa zdokonalený 2,0-litrový vznetový motor s výkonom 150 koní, ktorý ponúka nižšiu spotrebu paliva. Technológia mild hybrid využíva integrovaný štartér/generátor poháňaný remeňom, ktorý nahradí štandardný alternátor, čo umožňuje rekuperáciu a uskladnenie energie počas spomaľovania vozidla a nabíjanie 48-voltového lítiovo-iónového, vzduchom chladeného akumulátora. Systém BISG funguje aj ako elektromotor, ktorý využíva uloženú energiu na zvýšenie krútiaceho momentu motora pri normálnej jazde a zrýchľovaní, ako aj na chod elektrického príslušenstva vozidla.

48-voltový systém taktiež umožňuje, aby technológia automatického vypínania a štartovania motora v novom modeli Kuga fungovala vo viacerých situáciách pre ešte väčšiu úsporu paliva, čo prispieva k emisiám CO2 na úrovni od 132 g/km (WLTP) a spotrebe paliva od 5,0 l/100 km (WLTP).

Ford Kuga

Ford Kuga

Ford Kuga (full) Hybrid 

Kuga Hybrid využíva samonabíjaciu a plne hybridnú pohonnú jednotku, ktorá umožňuje čisto elektrickú jazdu a kombinuje 2,5-litrový zážihový motor pracujúci v Atkinsonovom cykle, elektromotor, generátor, lítiovo-iónový akumulátor a automatickú prevodovku s funkciou rozdeľovania výkonu, vyvinutú spoločnosťou Ford. Kuga Hybrid bude k dispozícii s pohonom predných kolies a inteligentným pohonom všetkých kolies Ford. Očakávaná spotreba paliva bude na úrovni od 5,6 l/100 km a emisie CO2 od 130 g/km. (Objednávky budú dostupné neskôr v priebehu tohto roka).

Chýbať nebude ani široká škála zážihových motorov (EcoBoost) a vznetových motorov (EcoBlue)

Všetky pohonné jednotky ponúkajú systém automatického vypínania a štartovania motora (štandardná výbava), ktorý znižuje prevádzkové náklady. V ponuke budú rôzne kombinácie so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou alebo novou osemstupňovou automatickou prevodovkou.

Ford Kuga

Ford Kuga

Kuga EcoBlue

2,0‑litrový naftový motor EcoBlue s výkonom 190 koní ponúka spotrebu paliva od 5,9 l/100 km (WLTP). Integrovaný systém nasávania so zrkadlovými portami pre optimalizované prúdenie vzduchu do motora a turbodúchadlo s nízkou zotrvačnosťou znižujú spotrebu paliva. Systém selektívnej katalytickej redukcie v štandardnej výbave prispieva k zníženiu emisií NOx. Medzi ďalšie inovácie 2,0-litrového motor EcoBlue, ktoré znižujú trenie, patria:

  • kľukový hriadeľ s vychýlením o 10 mm, čím sa minimalizuje bočné zaťaženie piesta a znižujú sa sily odierania proti stene valca.
  • oceľové piesty majú optimalizované rozmery a menšiu rozťažnosť v horúcom stave.
  • minimalizované priemery ložísk kľukového hriadeľa.
  • hnacie remene vačkového hriadeľa a olejového čerpadla v olejovom kúpeli.

1,5-litrový naftový motor EcoBlue ponúka výkon 120 koní a spotrebu paliva na úrovni od 5,1 l/100 km (WLTP). Ďalej využíva tieto inovatívne technológie:

  • recirkulácia nízkotlakových výfukových plynov v kombinácii s vodným chladením stlačeného vzduchu pre efektívnejšie spaľovanie a zníženie emisií.
  • integrované nasávacie potrubie pre optimálne prúdenie vzduchu do motora, turbodúchadlo s nízkym momentom zotrvačnosti pre rýchlejšie a kontrolovateľné reakcie turbodúchadla s materiálmi používanými v raketových motoroch určenými pre vysokoteplotné aplikácie.
  • vysokotlakový systém vstrekovania paliva, ktorý je citlivejší, tichší a precíznejší.
Ford Kuga

Ford Kuga

Kuga EcoBoost

1,5-litrový benzínový motor ponúka výkon 120 a 150 koní a spotrebu paliva od 6,6 l/100 km (WLTP). Ako prvý trojvalec v segmente využíva systém deaktivácie jedného z valcov. Systém dokáže automaticky vypnúť jeden z valcov motora za podmienok, kedy nie je potrebný plný výkon, napríklad pri jazde zotrvačnosťou alebo pri jazde s ľahkou nohou na plyne. Technológia vypínania valca dokáže deaktivovať alebo opätovne aktivovať jeden valec za 14 milisekúnd (20-krát rýchlejšie než žmurknutie okom) bez kompromisu ohľadne výkonu alebo kultivovanosti.

Dostupné sú aj základné technológie EcoBoost vrátane pokročilého prepĺňania turbodúchadlom, vysokotlakového priameho vstrekovania paliva a dvojitého nezávislého variabilného časovania ventilov. Emisie pevných častíc sú obmedzené pomocou technológie filtra pevných častíc, ktorý je súčasťou štandardnej výbavy. Medzi ďalšie inovácie patria:

  • nová kombinácia vstrekovania paliva do nasávania a priameho vstrekovania paliva zaisťuje vysoký výkon a odozvu spolu s menšou spotrebou paliva, s osobitným znížením spotreby paliva pri ľahkom zaťažení motora,
  • trojvalcová architektúra s nízkym trením, ktorá má prirodzene vysoký krútiaci moment pri nízkych otáčkach,
  • integrované výfukové potrubie, ktoré zvyšuje účinnosť, pretože motor dosiahne optimálnu teplotu rýchlejšie, a keďže výfukové plyny musia prekonať kratšiu vzdialenosť medzi valcami a turbodúchadlom, krútiaci moment narastá rýchlejšie,
  • celohliníková konštrukcia pre zníženú hmotnosť.
Ford Kuga

Ford Kuga

Novinkou je aj osemstupňová automatická prevodovka

Tá bola navrhnutá tak, aby znižovala spotrebu paliva a zaisťovala plynulý výkon. Prevodovka bude k dispozícii pre 1,5-litrové motory EcoBlue s výkonom 120 koní a 2,0-litrové motory EcoBlue s výkonom 190 koní. Využíva nasledujúce technológie:

  • Adaptívne plánovanie radenia, ktoré vyhodnocuje individuálne štýly jazdy a optimalizuje čas preradenia. Systém dokáže identifikovať jazdu hore a dole kopcom a ostré zákruty, podľa čoho prispôsobuje radenie prevodových stupňov s cieľom zaistiť stabilnejšiu, pútavejšiu a kultivovanejšiu jazdu.
  • Adaptívne riadenie kvality radenia, ktoré vyhodnocuje informácie o vozidle a prostredí, a pomáha tak prispôsobiť tlak spojky pre trvalé a hladké radenie prevodových stupňov. Táto technológia dokáže upraviť plynulosť radenia podľa štýlu jazdy.
Ford Kuga

Ford Kuga

Po prvýkrát ponúka Kuga aj voliteľnú technológiu jazdných režimov, ktorá umožňuje vodičom nastaviť odozvu na stlačenie plynového pedála, tuhosť riadenia a kontrolu trakcie + načasovanie radenia pre modely s automatickou prevodovkou, aby reakcie a výkon zodpovedali na scenárom jazdy. Popri režimoch Normal, Sport a Eco je k dispozícii aj režim Slippery (ideálny na povrchoch so zníženou priľnavosťou) a Deep Snow/Sand, ktorý pomáha udržiavať hybnosť vozidla na mäkkých, deformovateľných povrchoch.

Dôležitou informáciou je aj to, že s Kugou môžete ťahať prívesy s hmotnosťou až 2100 kg (v závislosti od konfigurácie pohonnej jednotky). Elektricky ovládané zasúvateľné ťažné zariadenie možno ovládať pomocou tlačidla v batožinovom priestore. Okrem toho je k dispozícii aj odnímateľné ťažné zariadenie.

Teraz sa vrhnime ceny!

Ford Kuga

Ford Kuga

 „V cene štandardného modelu je 5 ročná záruka a 5 ročný servis zdarma.“

Ford Kuga

Ford Kuga

 Zdroj: Ford Slovensko

Prečítajte si aj:

Nový športový a elegantný model Ford Kuga prichádza ako najelektrifikovanejšie vozidlo značky Ford a oživuje populárny segment SUV

Značky:

Miroslav Illéš

Miroslav Illéš
OUTDOOR | PRÍRODA | AUTOMOBILY | TECHNOLÓGIE

Nechajte nám správu