Ikonický kompaktný crossover Nissan JUKE čoskoro privíta vo svojej ponuke novú pohonnú jednotku s pridaním hybridného pohonu, ktorá poskytuje pohotový výkon v kombinácii so zníženými emisiami a spotrebou.

JUKE Hybrid predstaví skutočnú multimodálnu hybridnú hnaciu sústavu, na rozdiel od vylepšenia tradičných spaľovacích motorov o elektrické schopnosti, čo prinesie kľúčové výhody pre zákazníkov:

  • 100% EV mód pri štarte vozidla.
  • Príjemné jazdné vlastnosti za každých okolností.
  • Vynikajúca spotreba paliva vďaka inteligentnej multi-módovej prevodovke, účinnému

regeneratívnemu brzdeniu a vysokovýkonnej batérii

Ústredným bodom vývoja hybridného hnacieho ústrojenstva bol pre zákazníkov JUKE význam obohacujúceho zážitku z jazdy. A vzrušenie z jazdy môže zodpovedať tomuto novému výkonnému, citlivému a efektívnemu pohonnému ústrojenstvu.

Efektívny motor vďaka aliančnej synergii

Nové hybridné hnacie ústrojenstvo naplno využíva aliančné technológie.

Hybridné hnacie ústrojenstvo modelu JUKE pozostáva z novej generácie spaľovacieho motora Nissan, špeciálne vyvinutého pre prácu v hybridnom hnacom ústrojenstve. Produkuje výkon 69 kW (94 k) a krútiaci moment 148 Nm.

V elektrickej časti hybridného pohonu Nissan dodal hlavný elektromotor s výkonom 36 kW (49 k) a krútiacim momentom 205 Nm, zatiaľ čo Renault dodal 15 kW vysokonapäťový štartér- generátor, menič a 1,2 kWh vodou chladenú batériu, ako aj inovatívnu prevodovku. Výsledkom je hnacie ústrojenstvo poskytujúce o 25 % vyšší výkon ako súčasná možnosť benzínového motora so znížením spotreby paliva až o 40 % v mestskom cykle a až o 20 % v kombinovanom cykle. (Údaje podliehajú homologizácii)

Inteligentná automatická prevodovka

Kľúčom k radosti z jazdy v srdci Nissanu JUKE Hybrid je pokročilá multi-módová prevodovka s nízkym trením, ktorá poskytuje optimálne využitie hnacej sily, či už elektrického motora, benzínového motora alebo oboch.

Na zníženie trenia táto prevodovka používa zubové spojky namiesto bežných synchronizačných prevodov na radenie 4 prevodových stupňov spaľovacieho motora a 2 prevodové stupne elektromotora. Okrem toho na zníženie trenia táto prevodovka nepoužíva spojku. Všetky štarty vozidla sú 100% elektrické a 2 elektro motory sa používajú v kombinácii na synchronizáciu prevodových stupňov, čím sa zabezpečuje plynulé, prepojené a citlivé zrýchlenie.

Prevodovka je riadená pokročilým algoritmom, ktorý riadi body radenia, regeneráciu batérie, ako aj pokročilú sériovo-paralelnú architektúru. Hnacie ústrojenstvo môže hladko a bez akéhokoľvek zásahu vodiča prechádzať rôznymi možnými typmi hybridizácie (sériová, paralelná, sériovo paralelná) podľa zrýchlenia a požiadaviek na výkon. Výsledkom je, že vodič si užije bezproblémové zrýchlenie, ako aj efektívne nízke emisie – to najlepšie z oboch svetov.

Jazda ako v elektromobile

Inteligentný systém pohonu JUKE Hybrid riadi hnacie ústrojenstvo podľa mnohých parametrov s cieľom optimalizovať čas, ktorý JUKE strávi v režime EV. Počas testovania inžinieri Nissanu dosiahli až 80 percent mestskej jazdy v čistom EV režime s krátkymi hybridnými fázami na dobitie batérie pred návratom do režimu EV. JUKE Hybrid nielenže štartuje na 100 % v elektrickom režime, ale dokáže dosiahnuť rýchlosť až 55 km/h v čistom EV režime, aby si vodiči užili silný, stály a trvalý zážitok z jazdy.

Systém automaticky maximalizuje využitie EV módu, ale JUKE Hybrid dostane aj samostatné ovládacie tlačidlo režimu EV, ktorý možno použiť ako funkciu, keď vodič nechce aby bežal motor, napríklad v obytnej oblasti, okolo zastavaných oblastí, ako sú školy, parkoviská alebo v dopravných zápchach. Kým to stav nabitia batérie dovolí, prinúti JUKE Hybrid fungovať ako výlučne elektrické vozidlo.

Brzdenie a regenerácia

Pri spomaľovaní bude elektromotor fungovať ako generátor a zachytávať kinetickú energiu a premieňať ju na elektrinu, ktorá sa uloží do hybridnej pohonnej batérie.

Pokročilá funkcia Regenerative Cooperative Brake spája regeneračné brzdenie a tradičné brzdenie trením, aby sa dosiahol prirodzený pocit z pedálu a efektívna rekuperácia energie. Vodič nebude vedieť o nastaveniach medzi týmito dvoma systémami, čím sa zabezpečí, že spätná väzba prostredníctvom brzdového pedála zostane konštantná a intuitívna.

JUKE Hybrid prichádza aj s voličom jazdných režimov, ktorý umožňuje vodičovi vybrať si režim Eco/Normal/Sport. Režim jazdy mení nielen silu riadenia, činnosť klimatizácie a odozvu plynového pedála, ale v prípade nového hybridného hnacieho ústrojenstva mení aj správanie pri regeneratívnom brzdení a stav nabitia batérie. Napríklad v režime Sport je regenerácia pri brzdení nastavená na vysokú úroveň, aby sa maximalizoval elektrický výkon pre efektívnu akceleráciu.

e-Pedal pre plynulú jazdu v meste

Rovnako ako LEAF, aj JUKE Hybrid bude vybavený systémom Nissan e-Pedal, ktorý po aktivácii umožňuje ovládať vozidlo pomocou plynového pedálu. Keď sa noha zdvihne z akcelerátora, použije sa mierne brzdenie (do 0,15 g) a vozidlo spomalí na rýchlosť ~ 5 km/h. Na spomalenie môže byť niekedy potrebné dodatočné brzdenie nohou a je potrebné na dosiahnutie  úplného  zastavenia  (pre  pohodlie  je  možné  zvoliť  funkciu  automatického

podržania vozidla: Auto hold). Používanie funkcie e-Pedal sa rýchlo stáva intuitívnym a výsledkom je zníženie záťaže vodiča počas jazdy v meste, pričom poskytuje plynulý a relaxačný zážitok z jazdy a zároveň maximalizuje možnosti regenerácie hybridnej batérie, čo ešte viac zlepšuje zážitok z elektromobilu.

Nové prvky exteriéru

Športový dizajn crossoveru kupé JUKE zostáva aj v novej hybridnej verzii. Pozornosť bola venovaná každému detailu a bola vykonaná séria malých zmien s cieľom optimalizovať jeho aerodynamickú účinnosť a identifikovať JUKE Hybrid ako elektrifikovanú verziu. Na predných dverách a dverách batožinového priestoru pribudlo označenie „Hybrid“.

Predná maska chladiča JUKE Hybrid je teraz vybavená novým logom značky Nissan a tiež obsahuje pásik z čierneho lesklého materiálu v mieste, kde sa stretáva s kapotou, čím je v súlade s ostatnými elektrifikovanými modelmi Nissan, ktoré majú rovnaký dizajnový motív.

Dizajn samotnej mriežky je teraz sieťovaný a má menšiu plochu otvoru na optimalizáciu aero účinnosti, čo je možné vďaka nižším požiadavkám na chladenie verzie Hybrid. Úpravy prešli aj na karosérii pod nárazníkom, aby sa zlepšilo prúdenie vzduchu, a jedinečne pre hybrid bol pridaný uzáver mriežky chladiča, ktorý umožňuje automatické nastavenie prúdenia vzduchu podľa potrieb chladenia, čím sa čo najviac znižuje aerodynamický odpor.

Zadný spojler, ktorý je namontovaný nad zadným oknom, bol re-profilovaný pre čistejšie prúdenie vzduchu za autom. A pred prednými kolesami boli pretvarované a premiestnené spojlery, aby čistili prúdenie vzduchu, zatiaľ čo zadná náprava získala kryt, ktorý vyhladzuje prúdenie vzduchu pod autom.

Úplne nové dvojfarebné 17-palcové zliatinové disky budú predstavené súčasne s hybridným modelom JUKE (dostupné budú aj pre spaľovaciu verziu), ako aj dvojfarebné 19-palcové disky odvodené od NISSAN Ariya pre vizuálny efekt a efektivitu.

Nové prvky interiéru

Vo vnútri kabíny ukazuje pravý z dvoch číselníkov rýchlosť a ľavý ukazovateľ výkonu, pričom ručička sa pohybuje medzi „nabíjaním“, keď prebieha regenerácia energie, cez „eko“, keď je pohon elektrický a „výkon“, keď sa skombinuje spaľovací motor a elektromotor. V spodnej časti ľavého ciferníka sa nachádza ukazovateľ stavu nabitia batérie.

Vizuálne znázornenie toku energie sa môže zobraziť na 7-palcovej obrazovke kombimetra medzi dvoma ciferníkmi, ktorá zobrazuje všetky rôzne toky energie v jednoduchej a jasnej animácii, čo vodičovi maximalizuje pochopenie fungovania systému.

Tlačidlo pre e-Pedal je umiestnené na stredovej konzole za tlačidlom elektrickej parkovacej brzdy, zatiaľ čo tlačidlo na aktiváciu režimu 100 percent EV je medzi dvoma centrálnymi vetracími otvormi. Keď  je aktivovaný e-Pedal  a režim EV, v spodnej  časti  obrazovky kombimetra sa zobrazia vizuálne pripomienky.

Batožinový priestor má objem 354 litrov, čo je mierne zníženie o 68 litrov v porovnaní s benzínovou verziou v dôsledku balenia 1,2 kWh akumulátora. So sklopenými zadnými sedadlami zostáva priestor kufra najlepší v triede s 1237 litrami, zatiaľ čo priestor pre kolená vzadu zostáva nezmenený na 553 mm.

TECHNICKÉ ŠPECIFIKÁCIE

  1.6-l benzín a e- motor
Výkonk (kW)94k (69kW) + 49k (36kW)
Kombinovaná spotreba*l/100 km5.2
Kombinované emisie*g/km118

Nechajte nám správu