Správu priniesla informačná agentúra Reuters, podľa ktorej sa jednotlivé mestá môžu rozhodnúť pre úplný zákaz vjazdu automobilov s dieselovým pohonom do svojich priestorov. 

Spolkový správny súd v Lipsku dnes vydal dôležité rozhodnutie súvisiace s bojom proti znečisteniu ovzdušia v krajine. Merania totiž potvrdili, že tolerovaná hranica 40 mikrogramov oxidov dusíka na jeden kubický meter sa pravidelne prekračuje v mnohých nemeckých mestách. Kým na jednej strane enviromentalisti oslavujú víťazstvo, na strane druhej stoja milióny majiteľov dieselových áut, ktorým až tak veľmi do smiechu nie je. Čoraz reálnejšie im totiž hrozí, že v dňoch, kedy sa nameria vysoká úroveň emisných splodín v ovzduší, budú musieť svoje auto nechať v garáži a na presun do mesta, či v rámci neho, použiť nejaký alternatívny spôsob dopravy. Oficiálne čísla hovoria o približne 15 miliónoch registrovaných dieselových vozidlách v krajine, pričom len tretina z nich spĺňa emisnú normu euro 6, ktorej sa zákaz premávky údajne týkať nebude.

Vášne, ktoré po rozsudku na oboch súperiacich stranách vzplanuli, sa snaží tlmiť aj nemecká kancelárka Angela Merkelová. Podľa jej vyjadrení sa v skutočnosti rozsudok bude dotýkať iba jednotlivých miest a nie celej krajiny a vláda je s dotknutými samosprávami pripravená rokovať. Situáciu okamžite využila aj opozícia, ktorá viní práve Merkelovej politiku za to, že jej úrad k otázke ekológie doteraz pristupoval až príliš povrchne a nechal situáciu dôjsť až takto ďaleko.

Tlak je vyvíjaný aj na samotný automobilový priemysel. Kritici sa ozývajú, že práve veľké automobilky môžu za súčasný stav a napriek vedomosti o negatívnom dopade naftových automobilov na kondíciu ovzdušia, ich veselo vo veľkých množstvách produkujú a predávajú aj naďalej. Šéfka strany Levice Katja Kippingová na sociálnej sieti Twitter napísala, že „automobilový priemysel musí platiť“ . Podľa nej i množstva ďalších miestnych politikov by to mali byť práve automobilky, na ktorých náklady sa budú postupne realizovať hardvérové i softvérové úpravy áut, ktoré by emisie znížili na tolerované hodnoty.

Zdroj: Cnet

 

Značky:

Nechajte nám správu