Elektrifikácia je v plnom prúde aj v tejto automobilke a my sa tomu tešíme. Nedávno predstavené modely Peugeot 508 Hybrid, 508 SW Hybrid a Peugeot 3008 Hybrid + Hybrid4 prichádzajú na slovenský trh. 

Výrobca tvrdí, že nové plug-in hybridné motory sú nielen výnimočne úsporné, ale  boli vyvinuté tak, aby si vodiči mohli jazdu naozaj naplno užiť. Máme na to jednoduchú reakciu – tešíme sa na redakčný test!

Najdôležitejšie je vedieť, že: Peugeot 508 Hybrid a 508 SW Hybrid ponúka dojazd až 57 km v čisto elektrickom režime. SUV Peugeot 3008 GT Hybrid4 prichádza na náš trh s výkonom 300 koní a pohonom všetkých kolies. Podľa metodiky WLTP dokáže tento model prejsť až 65 km v čisto elektrickom režime.

Čo ponúka Peugeot 508 Hybrid a 508 SW Hybrid?

Nové modely Peugeot 508 Hybrid / 508 SW Hybrid kombinujú spaľovací motor 1.6 PureTech s výkonom 180 k (132 kW) s elektromotorom s výkonom 110 k (80 kW), čo predstavuje maximálny systémový výkon 225 k (165 kW + 360 Nm). Táto hybridná pohonná jednotka bola navrhnutá s cieľom umocniť zážitok z jazdy.

Optimalizuje prevádzkové náklady aj vďaka tomu, že s emisiami 32g C0₂/km podľa meracieho cyklu NEDC patrí medzi hybridnými vozidlami k absolútnej špičke. Oba modely ponúkajú prevádzkové náklady porovnateľné s nákladmi prevádzkovania verzie 1.5 BlueHDi 130 EAT8.

„PEUGEOT 508 HYBRID a 508 SW HYBRID sú, spolu s modelmi PEUGEOT 3008 HYBRID a 3008 HYBRID4, zhmotnením vízie značky PEUGEOT, smerujúcej k umožneniu vzrušujúcej, neobmedzenej a zároveň úspornejšej jazdy, možnej vďaka zavádzaniu plug-in hybridných verzií naprieč celým modelovým spektrom.“

Pre firmy sú tieto náklady kalkulované pri zohľadnení 30-tisíc najazdených kilometrov ročne, pričom 65 % z nich auto najazdí v hybridnom režime a 35 % v plne elektrickom. Pre individuálnych záujemcov je táto kalkulácia vyrátaná na základe predpokladu, že ročne najazdia 15-tisíc kilometrov, polovicu z toho v hybridnom režime a polovicu v plne elektrickom.

Batéria má kapacitu 11.8 kWh, čo podľa metodiky WLTP v prípade sedanu znamená dojazd 45 km v plne elektrickom režime a 44 km pri verzii SW. Dobitie trvá menej ako 1,40 hod pri použití Wallboxu a zosilnenej 7,4 kW nabíjačky (32A). Vďaka novej modulárnej platforme EMP2 (Efficient Modular Platform), vhodnej pre autá s rôznymi typmi pohonu, bolo možné do oboch vozidiel zabudovať hnaciu sústavu a batérie bez akýchkoľvek kompromisov. V praxi to znamená, že aj v hybridnej verzii ponúkajú rovnaký vnútorný a batožinový priestor, ako verzie so spaľovacími motormi (487 litrov/sedan a 530 litrov/kombi).

Autá budú dostupné v troch bežných výbavách – Allure, GT Line a GT

Uvádzacia cena Peugeot 508 Hybrid vo výbave ALLURE s motorom 1.6 Hybrid 225k e-EAT8 je 40.990 Eur a zahŕňa 6 ročnú záruku (100.000km), navyše na batériu poskytuje výrobca záruku až 8 rokov (160.000 km) na zachovanie minimálne 70 % kapacity.

Cenník platný od 9.3.2020

Čo ponúka Peugeot 3008 Hybrid a 3008 Hybrid4?

Najdôležitejšie je vedieť, že: Peugeot 3008 Hybrid prichádza s pohonom predných kolies a systémový výkon tohoto modelu činí 225 koní (165 kW + 360 Nm). Tento výkon je dosiahnutý kombináciou motora PureTech s výkonom 180 koní (133 kW) a vpredu umiestneného elektromotora s výkonom 110 koní (80 kW), kombinovaným s automatickou prevodovkou e-EAT8.

To je len základ, teraz sa posaďte a pripravte sa na náklad! Okrem základného modelu prichádza na náš trh aj jedinečný Peugeot 3008 Hybrid4 s pohonom všetkých kolies a výkonom až 300 koní (221 kW + 520 Nm). Takýto výkon nedosiahol ešte žiaden sériový Peugeot! Okrem toho sa podľa výrobcu radí toto SUV k úplnej špičke medzi hybridmi – vďaka extra nízkym emisiám. 

Čo je „pod kapotou“? Základom je motor PureTech s výkonom 200 koní (147 kW), ktorý je kombinovaný s dvoma elektromotormi: predný, spojený s 8-stupňovou automatickou prevodovkou e-EAT8 ponúka výkon 110 koní (81 kW) + druhý umiestnený vzadu má výkon 113 koní (83 kW). Tento model dokáže z 0 na 100 km/h zrýchliť za 5,9 sekundy, čo je veľmi slušná hodnota.

Batéria má kapacitu 13,2 kWh a je dostatočná na to, aby podľa meracieho cyklu NEDC dokázalo v plne elektrickom móde prejsť  toto auto až 65 kilometrov. Dobíjanie batérie je jednoduché a rýchle, pri použití nabíjania pomocou Wallboxu trvá dosiahnutie plnej kapacity len 1,45 hodiny.

„Pohon 4×4 ponúka zlepšenú trakciu na cestách, ale aj v náročnejšom teréne. Auto mu vďačí za dokonalú priľnavosť kdekoľvek: na mokrých cestách, snehu, blate alebo v náročných poveternostných podmienkach je výkon rovnomerne a podľa potreby distribuovaný na všetky štyri kolesá.“

Peugeot 3008 Hybrid a Hybrid4 ponúka vysoký výkon a pohon oboch náprav, pričom podľa meracieho cyklu NEDC dosahuje emisie len 34 g C02/km, čím sa na trhu radí k úplnej špičke. Vďaka kombinácii modulárnej platformy EMP2 (Efficient Modular Platform) s novou viacramennou zadnou nápravou ponúka auto špičkový komfort pri zachovaní maximálnej jazdnej stability. Využitie tejto nápravy nevplýva negatívne na priestor, objem kufra nad podlahou zostáva zachovaný.

Technológia Hybrid4 je dostupná len vo verzii GT line a GT. Výbava GT má exkluzívne čalúnenie Alcantara v šedej farbe a dekor palubnej dosky „Grey Oak“ z pravého dubového dreva. V tomto aute sú využité aj nové elektronické asistenčné systémy, prevzaté z modelu Peugeot 508: adaptívny tempomat s funkciou Stop & Go a asistent pre udržiavanie vozidla v jazdnom pruhu. Aj modely Peugeot 3008 Hybrid a Hybrid4 sú dostupné v troch výbavách – Allure, GT Line a GT

Cenník platný od 9.3.2020

Zdroj: Peugeot

Prečítajte si aj:

Nový Renault Espace prichádza na Slovensko. Je technologicky vyspelejší a elegantnejší (poznáme ceny a dostupnosť)

Miroslav Illéš

Miroslav Illéš
OUTDOOR | PRÍRODA | AUTOMOBILY | TECHNOLÓGIE

Nechajte nám správu