Autá tejto značky sa budú vyrábať v bývalom závode Renault v Moskve. Samozrejme, produkovať sa nebudú pôvodné staré autá, ale modernizované automobily s pomocou čínskych a ruských partnerov.

Spoločnosť OAO Moskvič zastavila výrobu automobilov v roku 2002, kedy vyhlásila konkurz, ktorý bol so všetkými úkonmi ukončený v roku 2006. Prvé informácie o „oživení“ tejto značky pochádzajú z mája tohto roku, čo bolo v čase, kedy sa Renault rozhodol predať svoj 67,69 % podiel v spoločnosti AvtoVAZ Ústrednému výskumno-vývojovému automobilovému a motorovému inštitútu Ruska (NAMI). Určite viete, že toto rozhodnutie bolo prijaté z dôvodu  ruskej invázie na Ukrajinu, ktorá začiatkom mája prinútila i spoločnosť Nissan (a mnohé iné) opustiť túto krajinu.

Moskvič
Novinka by mohla vyzerať aj takto (kooperácia JAC/Kamaz)

Portál Automotive News Europe citoval starostu Moskvy, Sergeja Sobjanina, ktorý povedal, že „nové autá Moskvič začnú z montážnych liniek schádzať už v decembri roku 2022“. Keď Renault predal svoj kontrolný podiel v závode Renault Avtoframos, tak starosta Sobjanin prisľúbil, že v premenovanom moskovskom automobilovom závode Moskvič sa zachovajú tisíce pracovných miest. Závod však zastavil svoju činnosť ihneď po tom, ako sa Renault rozhodol odísť z Ruska a odvtedy sa tu nevyrábali žiadne autá.

To sa teraz mení a do konca roka sa tu plánuje vyrobiť 600 vozidiel, pričom 200 z nich má byť čisto elektrických. V roku 2023 chce Moskvič zvýšiť výrobu na 50 000 kusov. Na to, aby to všetko vyšlo, je potrebná poriadna investícia, konkrétne päť miliárd rubľov (približne 83 miliónov eur) a kooperácia s partnermi. Toto číslo pochádza z oznámenia, ktoré v auguste tohto roku zverejnil úrad moskovského primátora v spolupráci s Kamazom.

Moskvič
Moskvič (kooperácia JAC/Kamaz)

Kamaz je tradičným výrobcom nákladných automobilov, ktorý má záujem nájsť partnera na výrobu osobných automobilov a podľa informácií agentúry ANE sa spája aj so spoločnosťou JAC Motors. Predpokladá sa, že táto čínska automobilka dodá nielen dizajnovú a inžiniersku platformu, ale aj technológie/stroje, ktoré továreň na výrobu automobilov potrebuje.

Na záver dodajme, že hoci Renault opustil Rusko, no podpísaná dohoda umožňuje francúzskej automobilke odkúpiť svoj podiel v priebehu nasledujúcich šiestich rokov. Nissan, ktorý taktiež predal svoje aktíva NAMI za 1 euro má podobnú dohodu, čo znamená, že sa teoreticky môže vrátiť kedykoľvek do roku 2029. Obe spomenuté spoločnosti si tak nechali pootvorené zadné vrátka, aby sa v prípade upokojenia situácie mohli vrátiť späť do biznisu. Rovnako ako „XY“ ďalších spoločností.  

Zdroj: motor1.com

Prečítajte si aj:

Miroslav Illéš

Miroslav Illéš
OUTDOOR | PRÍRODA | AUTOMOBILY | TECHNOLÓGIE

Nechajte nám správu