Nie len „základná“ trieda E (o ktorej sme písali – TU) prešla aktualizáciou, ale aj rýdzo športové modely z divízie AMG.

S výraznejším dizajnom, širšími možnosťami individualizácie a informačno-multimediálnym MBUX ešte viac zhodnocuje značka Mercedes-AMG modely biznis triedy vo forme sedanu a kombi E 53 4MATIC+.

Mercedes-AMG E 53 4MATIC+

Novo navrhnutý vzhľad prednej časti prepožičiava vysokovýkonnej triede E ešte dynamickejší prejav. Maska chladiča špecifická pre vozidlá AMG svojím obrysom v tvare písmena A zvýrazňuje šírku vozidla. Rovnaký účinok majú ploché LED svetlomety. Vďaka rozsiahlym dizajnovým opatreniam pôsobí aj zadná časť sedanu ešte svalnatejšie, ako to bolo v minulosti. K takýmto opatreniam patria dvojdielne koncové svetlá, nový spojler zadného nárazníka a nová vložka difúzora či disky kolies s priemerom 19 a 20 palcov.

Športovejší charakter sa prejavil aj v interiéri – veľkými displejmi, novým volantom AMG Performance s troma zdvojenými ramenami a funkciami MBUX špecifickými pre vozidlá AMG. Novinkou sú aj upravené športové sedadlá v imitácii kože ARTICO DINAMICA čiernej farby s červeným kontrastným prešívaním a s plaketou AMG. Na združenom prístrojovom panely si môže vodič vybrať jeden z troch štýlov AMG zobrazenia – Moderný klasický, Športový a Super športový. Cez AMG ponuku si môže vodič zobraziť rôzne informácie a údaje o motore, indikáciu prevodového stupňa, Warm-up, Set-up, G-meter a Race-Timer. Nový volant poskytuje okrem ovládania celého informačného a zábavného systému aj možnosť manuálneho ovládania prevodovky AMG SPEEDSHIFT TCT 9G – pádlami. Na želanie je k dispozícii aj virtuálny pretekársky inžinier AMG TRACK PACE.

Elektrifikovaný radový 6-valec s objemom 3-litre s dvojitým preplňovaním turbodúchadlom a elektrickým prídavným kompresorom dosahuje výkon 320 kW (435 hp) a poskytuje maximálny krútiaci moment 520 Nm. Jeho štartovací generátor EQ-Boost, uložený medzi motorom a prevodovkou, na krátky čas poskytne prídavný výkon 16 kW a krútiaci moment 250 Nm. Okrem toho zabezpečuje aj funkcie rekuperácie, posunutia ťažiska, kĺzania a takmer nepozorovateľného opakovaného rozbehnutie motora pri funkcii štart/stop a napája 48-voltovú napäťovú sústavu. K ďalším zaujímavým technickým prvkom patrí aj 9-stupňová prevodovka AMG SPEEDSHIFT TCT 9G a plne variabilný náhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+.

Elektronicky obmedzenú maximálnu rýchlosť možno v nových modeloch AMG E53 zvýšiť na 270 km/h balíkom AMG Driverʼs Package (štandardne je to 250 km/h). Vysokému výkonu sa musela prispôsobiť aj brzdová sústava: na prednej náprave sú perforované brzdové kotúče s vnútorným vetraním a s rozmermi 370 x 36 mm so štvôrpiestovými pevnými strmeňmi. Na zadnej náprave sú brzdové kotúče s vnútorným vetraním a s rozmermi 360 x 26 mm s jednopiestovými plávajúcimi strmeňmi.

Vodič má na výber aj päť jazdných programov AMG DYNAMIC SELECT – Klzká vozovka, Komfort, Šport, Šport+ a Individuálny. Prispôsobujú sa parametre ako odozva motora, odozva prevodovky, podvozku a riadenia. Nezávisle od jazdných programov DYNAMIC SELECT môže vodič prejsť priamo do manuálneho režimu, v ktorom radí výlučne pádlami pod volantom.

Športovo naladený podvozok so vzduchovým pružením AMG RIDE CONTROL+ je kombináciou vysokej dynamiky jazdy a veľmi dobrého komfortu odvaľovania, pričom prináša účinné obmedzenie nakláňania karosérie. Možno predvoliť tri úrovne charakteristiky tlmenia – Komfort, Šport a Šport+.

Vďaka balíku AMG Dynamic Plus (na želanie – za príplatok) možno dosiahnuť ešte emotívnejší jazdný zážitok. Tento balík spája technické a optické prvky výbavy, ktoré boli doteraz vyhradené pre osemvalcové modely. K najzaujímavejším prvkom patrí napr. jazdný program „Track“ (pretekárska dráha) s režimom „Drift“.

Prehľad základných technických údajov

TypMercedes-AMG E 53 4MATIC+ sedanMercedes-AMG E 53 4MATIC+ kombi
Motor3,0-litrový motor R6 s turbodúchadlom a elektrickým prídavným kompresorom3,0-litrový motor R6 s turbodúchadlom a elektrickým prídavným kompresorom
Zdvihový objem2 999 cm32 999 cm3
Výkon320 kW (435 k) pri 6 100 ot./min320 kW (435 k) pri 6 100 ot./min
Dodatočný výkon cez EQ Boost16 kW (22 k)16 kW (22 k)
Max. krútiaci moment520 Nm pri 1 800 – 5 800 ot./min520 Nm pri 1 800 – 5 800 ot./min
Dodatočný krútiaci moment cez EQ Boost250 Nm250 Nm
NáhonNáhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+ s plne variabilným rozdeľovaním momentuNáhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+ s plne variabilným rozdeľovaním momentu
PrevodovkaAMG SPEEDSHIFT TCT 9GAMG SPEEDSHIFT TCT 9G
Kombinovaná spotreba paliva8,8-8,5 l/100 km*9,0-8,7 l/100 km*
Emisie CO2 kombinované200-194 g/km207-200 g/km
Trieda efektívnostiDD
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h4,5 s4,6 s
Maximálna rýchlosť250 km/h250 km/h

Prečítajte si aj:

Mercedes: inovovaná trieda E prináša množstvo inteligentných technológií a obsiahlu elektrifikáciu

Miroslav Illéš

Miroslav Illéš
OUTDOOR | PRÍRODA | AUTOMOBILY | TECHNOLÓGIE

Nechajte nám správu