Model Mercedes-Maybach Triedy S je mimoriadne vhodný na prevádzku so šoférom.

Rázvor, ktorý je v porovnaní s dlhou verziou Triedy S od značky Mercedes-Benz dlhší o 18 cm, prináša výhody pre cestujúcich na zadných sedadlách. Dôraz na oblasť zadných sedadiel podčiarkuje ešte prepracovanejšia výbava. Novinkou je masážna funkcia opierok lýtok na riaditeľských sedadlách. Prvotriedna zadná časť bola bohato zušľachtená. Ďalšou príjemnou funkciou je vyhrievanie šije a ramien v oblasti zadných sedadiel.

K exkluzívnemu vzhľadu vozidla Mercedes-Maybach Triedy S na želanie prispeje dvojfarebné lakovanie s deliacim pruhom. Toto lakovanie sa nanáša ručne podľa najvyšších kritérií kvality. Osobitným poznávacím znakom prednej časti je samostatná kapota motora s pochrómovanou plutvou, ako aj maska chladiča Mercedes-Maybach s jemnými vertikálnymi pochrómovanými pásikmi. Mercedes-Maybach Triedy S sa od príbuzných modelov líši aj z profilu: zadné bočné dvere sú širšie, v stĺpiku C je okrem toho umiestnené pevné trojuholníkové okno. Logo značky Maybach na stĺpiku C zvýrazňuje exkluzivitu.

Na želanie je vozidlo Mercedes-Maybach Triedy S vybavené elektricky poháňanými komfortnými dverami vzadu. Vďaka tomu možno zadné bočné dvere veľmi jednoducho otvoriť a pohodlne zatvoriť aj v kopci. Vysoký komfort ovládania a dodatočnú bezpečnosť poskytuje integrácia v systéme MBUX a asistentovi sledovania mŕtveho uhla. Zadné bočné dvere je možné ovládať aj zo sedadla vodiča – je to dôležitá funkcia pri prevádzke so šoférom.

V prípade predchádzajúcej generácie Triedy S oslávila technológia DIGITAL LIGHT svoju svetovú premiéru v rámci malej série, s novou generáciou Triedy S sa technológia dostáva aj do veľkosériovej produkcie. Revolučná technológia svetlometov DIGITAL LIGHT (mimoriadna výbava) umožňuje nové funkcie, ako napríklad premietanie pomocných značiek alebo výstražných symbolov na vozovku (predbežne od leta 2021). V prípade technológie DIGITAL LIGHT obsahuje každý svetlomet svetelný modul s troma extrémne výkonnými svetelnými diódami, ktorých svetlo sa láme a smeruje pomocou 1,3 milióna mikro zrkadiel. Rozlíšenie na jedno vozidlo je teda 2,6 milióna pixelov.

Interiér vozidla Mercedes-Maybach Triedy S sa zakladá na revolučnom spracovaní interiéru novej Triedy S od značky Mercedes-Benz. Novinkou v Mercedes-Maybach sú veľké ozdobné prvky na predných sedadlách. Ušľachtilé ozdobné prvky z dreva obopínajú zadnú časť sedadla vodiča a spolujazdca, čím sedadlám dodávajú veľkorysý vzhľad salónikového kresla. V prípade výbavy so zadnou časťou prvej triedy sa medzi dvomi cestujúcimi na zadných sedadlách nachádza podobne výrazný ozdobný prvok z dreva.

Vďaka aktívnej kompenzácii jazdného zvuku (AFGK) je už aj tak veľmi tichý interiér vozidla Mercedes-Maybach Triedy S ešte tichší. Systém podobne ako slúchadlá s potláčaním vonkajšieho zvuku zmierňuje neželané nízkofrekvenčné zvuky pomocou zvukových vĺn s opačnou fázou. Na reprodukciu sa používajú basové reproduktory špičkového ozvučovacieho systému Burmester so štvorrozmerným priestorovým zvukom.

Zákazníci Mercedes-Benz, ktorí sa zaujímajú o modely kupé a kabriolet, už dávno ocenili automatické podávače bezpečnostného pásu. Vo vozidle Mercedes-Maybach Triedy S z tejto komfortnej funkcie odteraz profitujú aj cestujúci na zadných sedadlách sedanu. Podávač bezpečnostného pásu nepriamo nabáda na pripútanie a súčasne dodáva tomuto procesu väčšie pohodlie. Cestujúci sa po usadení v komfortnej polohe sedenia už viac nemusia presúvať z tejto polohy, aby sa pripútali. Podávač bezpečnostného pásu je integrovaný v nastaviteľnom operadle riaditeľského sedadla, vďaka čomu je vždy v správnej polohe voči cestujúcemu.

Premiéru vo vozidle Mercedes-Maybach má adaptívne osvetlenie zadnej časti interiéru. Vo viacerých ohľadoch sa prispôsobí želaniam cestujúcich: okrem jasu je možné nastaviť aj veľkosť a polohu svetelného bodu. Zároveň je k dispozícii veľký rozsah nastavenia medzi precíznym pracovným svetlom a uvoľňujúcim salónovým svetlom.

V novej Triede S je predstavená druhá generácia učenlivého systému MBUX (Používateľský zážitok Mercedes-Benz), ktorý bol uvedený v roku 2018. Jedinečnosťou systému MBUX je jeho prepojenie s najrozličnejšími systémami a údajmi zo snímačov vozidla. Zobrazenia uľahčujú ovládanie funkcií vozidla a komfortných funkcií až na piatich veľkých obrazovkách, ktoré sčasti disponujú technológiou OLED. Vozidlo Mercedes-Maybach Triedy S je na želanie vybavené interiérovým asistentom MBUX aj v oblasti zadných sedadiel.

Pri prudkých čelných kolíziách dokáže sériový airbag vzadu výrazne znížiť zaťaženie hlavy a šije pripútaných cestujúcich na krajných sedadlách vzadu. Čelný airbag pre zadné sedadlo sa vďaka svojej inovatívnej konštrukcii s rúrkovitou štruktúrou rozvíja mimoriadne šetrne voči cestujúcim.

Vďaka riadeniu zadnej nápravy (mimoriadna výbava) je vozidlo Mercedes-Maybach Triedy S v meste pocitovo veľmi obratné. Uhol natočenia kolies zadnej nápravy dosahuje až desať stupňov. Priemer otáčania Triedy S sa tým zmenšuje o takmer dva metre.

Veľký komfort jazdy a agilnosť, ako aj inovatívne funkcie ako zdvihnutie karosérie pri bočnom náraze ponúka aktívny podvozok s E-AKTÍVNYM OVLÁDANÍM POHYBU KAROSÉRIE, ktorý sa kombinuje so sériovým vzduchovým pružením AIRMATIC. Dokáže individuálne regulovať sily pruženia a tlmenia. E-AKTÍVNE OVLÁDANIE POHYBU KAROSÉRIE zabezpečuje spolu so systémom SKENOVANIE POVRCHU VOZOVKY a funkciou nakláňania v zákrutách ZÁKRUTY výnimočnú úroveň komfortu.

Pravdepodobne od polovice roka 2021 bude môcť nový Mercedes-Maybach s novým systémom DRIVE PILOT (mimoriadna výbava) jazdiť vysoko automatizovane v hustej premávke alebo počas zápchy na vhodných úsekoch diaľnic v Nemecku. Odbremení sa tým vodič, ktorý sa tak bude môcť venovať vedľajším činnostiam, ako napr. surfovaniu na internete alebo spracovaniu e-mailov vo vozidle prostredníctvom funkcie kancelárie v automobile (In-Car-Office).

Zaujímavé čísla, údaje, fakty: Čísla dokážu niekedy povedať viac ako tisíc slov

Vozidlo Mercedes-Maybach Triedy S má o 18 centimetrov väčší rázvor ako dlhá verzia vozidla Mercedes-Benz Triedy S: 3 396 namiesto 3 216 milimetrov. Aktívne náladové osvetlenie obsahuje celkom 253 svetelných diód. Približne do troch milisekúnd sa audiosignály aktívnej kompenzácie jazdného zvuku s opačnou fázou musia dostať do ľudského ucha na to, aby sa príslušným spôsobom prekryl jazdný hluk vozidla. Teplotu chladiaceho priečinka (na želanie) v zadnej lakťovej opierke je možné nastavovať v rozsahu medzi +1 a +7 °C.

Operadlo sedadla spolujazdca je možné v rámci balíka na prevádzku so šoférom nakloniť dopredu o 23° z polohy 90°. Vďaka možnosti nastavenia sedadla v pozdĺžnom smere a možnosti nastavenia výšky sedadla vzniká väčší priestor na nohy v oblasti zadných sedadiel.

Operadlá riaditeľských sedadiel je možné nakláňať do uhla maximálne 43,5 stupňa. Pri najstrmšom nastavení operadla v uhle 19 stupňov zase vzniknú podmienky na uvoľnenú prácu v zadnej časti vozidla. Od uvedenia sedanu Mercedes-Maybach Triedy S na trh vo februári 2015 bolo vyexpedovaných približne 60 000 vozidiel. Každý mesiac sa len zákazníkom v Číne v uplynulých rokoch odovzdalo približne 600 vozidiel, v roku 2019 to bolo v priemere dokonca viac ako 700 vozidiel za mesiac.

Starostlivé zostavovanie dvojfarebného laku (na želanie) v manufaktúre na výrobu laku môže trvať až 1 týždeň. Pri plnej výbave a vrátane bočného impulzu PRE-SAFE a airbagu bezpečnostného pásu sa v interiéri vozidla Mercedes-Maybach nachádza celkom 18 airbagov.

Značky:

Ondrej Macko

Ondrej Macko
Ako novinár pracujem už od roku 1990. Teraz sa zaoberám mobilnou komunikáciou, multimédiami a vyhotovovaním videorecenzií.

Nechajte nám správu