Tento typ batérie poskytne vozidlám nielen lepšie teoretické parametre, ale aj prakticky vyšší dojazd, rýchlejšie nabíjanie a rovnako tak je šetrnejšia k životnému prostrediu.

Prvým vozidlom, ktoré bude túto batériu s novou technológiou anódy na báze kremíka používať je Mercedes EQG. Novú technológiu bude pre Mercedes dodávať americká spoločnosť, Sila Nanotechnologies, ktorá sa zaoberá výrobou batériových komponentov. Na tomto type batérie („Titan Silicon“), resp. jej anódy sa pracuje už niekoľko rokov, pričom až teraz nastal čas, kedy je komerčne dostupná a bežne použiteľná aj pre elektromobily. Mercedes Benz je tak prvou automobilkou, ktorá bude túto technológiu vo svojich autách využívať.

Mercedes EQG
Mercedes EQG

Spoločnosť Sila Nanotechnologies tvrdí, že Titan Silicon je prvou bezpečnou a čistou náhradou grafitovej anódy navrhnutou pre masové použitie, ktorá výrazne zvyšuje dojazd elektrických vozidiel. V praxi by mala ponúkať zvýšenie dojazdu až o cca. 20% v porovnaní s existujúcimi technológiami batérií, ale aj výrazné zvýšenie rýchlosti nabíjania.

Okrem toho je tento materiál zaujímavejší aj z pohľadu ekológie. Počas výrobnej fázy produkuje titánový kremík o 50 až 75 % menej CO2 na kWh ako grafit. Rovnako tak rôzne štúdie tvrdia, že dokáže uskladniť až 10-krát viac energie ako grafit.

Dodajme, že spoločnosť Sila Nanotechnologies chce, aby sa nová technológia dostala do jedného milióna elektrických vozidiel do roku 2028, počnúc automobilom Mercedes EQG, ktorý bude oficiálne predstavený v roku 2024.

Zdroj: insideevs.com

Prečítajte si aj:

Miroslav Illéš

Miroslav Illéš
OUTDOOR | PRÍRODA | AUTOMOBILY | TECHNOLÓGIE

Nechajte nám správu