Dojazd 405 kilometrov (predbežné údaje) a sériová funkcia rýchleho nabíjania zabezpečujú elektrickú mobilitu vhodnú na každodenné jazdenie. Plne dostupný priestor v interiéri vďaka umiestneniu vysokonapäťového akumulátora v spodku vozidla. Inteligencia a konektivita vďaka MBUX s funkciami špecifickými pre EQ. Dizajn interiéru a exteriéru s jedinečným vzhľadom EQ. Po modeloch eVito a eSprinter divízia Mercedes-Benz Vans prvýkrát predstavuje elektrické vozidlo, ktoré je zároveň určené pre súkromných zákazníkov ako aj podnikateľov

Na výstave automobilov v Ženeve v marci 2019 predstavila divízia Mercedes-Benz Vans koncept EQV ešte ako štúdiu. Teraz oslavuje svoju premiéru ako sériové vozidlo Mercedes-Benz EQV (kombinovaná spotreba elektrického prúdu: 27,0 kWh/100 km; kombinované emisie CO2: 0 g/km, predbežné údaje)1 . Prvé elektricky poháňané prémiové veľkopriestorové vozidlo od značky Mercedes-Benz ako ďalší člen rodiny vozidiel EQ značky Mercedes-Benz v sebe kombinuje mobilitu bez emisií s presvedčivým jazdným výkonom, vysokou funkcionalitou a estetickým dizajnom. Verejnosti sa Mercedes-Benz EQV prvýkrát predstaví na tohoročnom autosalóne IAA (12. až 22. september) vo Frankfurte.

K najzaujímavejším technickým vlastnostiam patrí dojazd 405 kilometrov (predbežné údaje)1 a rýchle dobíjanie vysokonapäťového akumulátora z 10 na 80 percent za menej ako jednu hodinu. Mercedes-Benz EQV okrem toho ponúka najvyšší komfort v interiéri a jedinečnú flexibilitu. Zákazníci si môžu vybrať z dvoch rôznych rázvorov kolies.

EQV sa ako sériové vozidlo začlení do bežného výrobného procesu vo výrobnom závode Vitoria na severe Španielska, kde sa vyrába aj Trieda V a Mercedes-Benz Vito. To umožní flexibilnú a synergickú výrobu v priamej nadväznosti na dopyt zákazníkov.

Maximálne využitie vďaka inteligentnej konštrukcii

Pod dynamickým predkom s nabíjacou prípojkou v nárazníku je na prednej náprave umiestnené elektrické hnacie ústrojenstvo (eATS) vozidla Mercedes-Benz EQV. Dosahuje špičkový výkon 150 kW. Menič energie, prevodovka s pevným prevodovým pomerom, chladiaca sústava, ako aj výkonová elektronika tvoria pritom kompaktnú jednotku s vysokou mierou integrácie. Energiu dodáva lítium-iónový akumulátor v podlahe vozidla. Akumulátor je uložený nízko a v strede, čo sa pozitívne prejavuje na jazdných vlastnostiach EQV. Vďaka maximálnej rýchlosti až 160 km/h je zaručené svižné napredovanie aj mimo mestského prostredia

Mercedes-Benz EQV je sériovo vybavený vodou chladenou nabíjačkou (OBL) s výkonom 11 kW a je tak pripravený na nabíjanie striedavým prúdom (AC) doma a na verejných nabíjacích staniciach. Akumulátor s využiteľnou kapacitou 90 kWh umožňuje dojazd 405 kilometrov (predbežné údaje)1. Vďaka umiestneniu akumulátora do podlahy je k dispozícii celý priestor – bez akýchkoľvek obmedzení v interiéri vozidla. Aj plnoelektrické veľkopriestorové vozidlo od značky Mercedes-Benz teda spĺňa najvyššie nároky na funkčnosť a variabilitu a pokrýva množstvo účelov použitia. V súkromnej oblasti použitia napríklad rodiny profitujú z rôznych konfigurácií sedadiel, ako aj dobrého pocitu z cestovania, ktoré je lokálne bez emisií. Mercedes-Benz EQV, napríklad so šiestimi samostatnými sedadlami, sa zase môže stať reprezentatívnym vozidlom prémiovej prepravy osôb, ktoré komfortnou a mimoriadne tichou jazdou splní všetky požiadavky kladené na tento typ prepravy na vysokej úrovni. Vďaka flexibilnej zástavbe samostatných sedadiel alebo lavíc sa EQV svojou konfiguráciou môže zmeniť na 7-miestne alebo dokonca 8-miestne vozidlo.

MBUX v EQV: elektricky a inteligentne

Vylepšenie rozhrania MBUX, ktoré je špecifické pre EQ, je osobitnou kľúčovou vlastnosťou. Multimediálny displej s vysokým rozlíšením a uhlopriečkou 10“ v hlavnom menu ponúka dlaždicu EQ, ktorá slúži ako centrálny prístupový bod pre špecifické zobrazenia a nastavenia. Sem okrem iného patrí nabíjací prúd, čas odjazdu, tok energie a histogram spotreby. Na multimediálnom displeji sa navyše dajú ovládať aj funkcie navigácie a Mercedes me Charge, ako aj jazdné programy. K silným stránkam koncepcie MBUX patrí inteligentné ovládanie hlasom so schopnosťou rozpoznávania prirodzeného hlasu, ktoré sa aktivuje heslom „Hey Mercedes“ (Ahoj, Mercedes). Ovládanie hlasom podporuje mnohé funkcie infotainmentu (napr. zadávanie cieľa, volanie, výber hudby, písanie a vypočutie správ, predpoveď počasia), ako aj množstvo komfortných funkcií ako klimatizovanie interiéru alebo svetlo. MBUX v kombinácii s aplikáciou Mercedes me prejavuje svoje silné stránky aj nad rámec vozidla. Vodiči EQV môžu z obývačky alebo kancelárie plánovať svoje ciele, zadávať čas odjazdu a nastaviť želanú teplotu v interiéri.

Maximálny dojazd vďaka inteligentnej rekuperácii a rôznym jazdným programom

Na to, aby sa technický dojazd maximálne využil, nabíja Mercedes-Benz EQV svoje akumulátory aj počas jazdy. V deceleračnom alebo brzdnom režime sa mechanický otáčavý pohyb premieňa na elektrickú energiu a používa sa na nabíjanie vysokonapäťového akumulátora (rekuperácia). Vodič má veľký vplyv na rekuperáciu. Rekuperačný výkon môže ovplyvniť pomocou radiacich páčok pod volantom. Ľavou páčkou sa zvyšuje intenzita rekuperácie, pravou páčkou sa intenzita znižuje. Na najnižšom stupni vozidlo „plachtí“, na najvyššom stupni rekuperácie je dokonca možné jazdenie iba jedným, akceleračným, pedálom. Vo väčšine prípadov stačí rekuperačné spomalenie a používanie brzdového pedála nie je potrebné.

Na stupni rekuperácie D auto sa prejavuje inteligencia EQV: automaticky pripojený asistent ECO pomáha vodičovi maximálne využiť efektívnosť. Prepája údaje navigácie, rozpoznávanie dopravných značiek a informácie inteligentných bezpečnostných asistentov (radarové snímače a kamera) a samočinne prispôsobuje stupeň rekuperácie.

V kombinácii s navigáciou optimalizovanou pre vozidlá EQ sa aktívne monitorovanie dojazdu postará o to, aby vodič dorazil do cieľa aj vtedy, keď nevyužije zástavku na nabíjanie. Dodatočnú podporu získava v jazdnom programe E+, ktorý upraví parametre vozidla na maximálny dojazd.

Rozsiahly elektromobilný ekosystém s množstvom možností nabíjania

Súčasťou technológie EQ je rozsiahly elektromobilný ekosystém, z ktorého Mercedes-Benz EQV profituje ako najmladší člen. Obsahuje komplexnú ponuku poradenstva a servisných výkonov a siaha od funkcií vozidla, ako je prispôsobená navigácia, až po nabíjaciu infraštruktúru. Zákazník prostredníctvom služby Mercedes me Charge získa prístup k celosvetovo najväčšej nabíjacej sieti s cca 300 000 nabíjacími bodmi a 300 rozličnými operátormi verejných nabíjacích staníc v samotnej Európe (mestá, parkovacie miesta, diaľnice, nákupné strediská atď.). Zákazníci pritom profitujú z integrovanej funkcie platby s jednoduchým zúčtovaním. Služba Mercedes me Charge umožňuje aj prístup k rýchlonabíjacím staniciam paneurópskej rýchlonabíjacej siete IONITY. Krátke časy nabíjania sa najmä pri dlhých trasách starajú o pohodlné cestovanie. Sieť nabíjacích staníc IONITY na hlavných európskych dopravných trasách do roku 2020 vybuduje spolu približne 400 rýchlonabíjacích staníc a uvedie ich do prevádzky. Sieť IONITY bola založená v novembri 2017 ako spoločný podnik BMW Group, Daimler AG, Ford Motor Company a koncernu Volkswagen vrátane Audi a Porsche.

EQV sa s domácou nabíjacou skrinkou (wallbox) Mercedes-Benz a výkonom nabíjania 11 kW nabije o čosi skôr ako z domovej zásuvky. Spolu s trhovo špecifickým inštalačným partnerom nabíjacieho zariadenia ponúka Mercedes-Benz aj jednoduchú a rýchlu inštaláciu nabíjacej skrinky Mercedes-Benz, ako aj profesionálne poradenstvo týkajúce sa elektromobility. Nabíjanie s využitím jednosmerného prúdu (DC) je ešte rýchlejšie – pri EQV sériovo prostredníctvom systému CCS (Combined Charging Systems). V Európe sa EQV nabije na zodpovedajúcej nabíjacej stanici s maximálnym výkonom do 110 kW. Čas nabíjania z 10 na 80 percent stavu nabitia je potom výrazne kratší ako jedna hodina.

Dizajn s vlastným vzhľadom EQ 

Spojovacím prvkom všetkých vozidiel EQ je dizajn s avantgardným, jedinečným vzhľadom. Hlavnými prvkami je čierny panel na mieste masky chladiča s pochrómovanými lamelami, ako aj čistý vzhľad boku so špecifickými 18-palcovými dizajnovými diskami EQ z ľahkej zliatiny, ktoré evokujú pocit dynamiky už keď vozidlo stojí.

Estetika exteriéru sa prenáša aj do interiéru. V ňom teplé zvýrazňujúce prvky, napríklad v ružovozlatej farbe, dopĺňajú pôsobivý vzhľad a umocňujú efekt „Vitajte doma“. Základom interakcie medzi človekom a vozidlom je intuitívny Používateľský zážitok Mercedes-Benz (MBUX). Spája 10-palcový dotykový displej so systémom ovládania hlasom, ktorý sa dokáže učiť, a inovatívnymi funkciami konektivity.

Trendová ružovozlatá farba, ktorá pripomína medené vodiče, zohráva dôležitú rolu aj na prístrojovej doske. Dopĺňa vzhľad kože prístrojovej dosky v polnočnej modrej farbe. Charakteristická je aj úprava častí rámu. Ružovozlatá farba na infotainmente a ozvučovacom systéme sa postará o elegantný vzhľad a teplo, tieňová strieborná lemuje ventilačné dýzy. Ozdobné švy v ružovozlatej farbe pozdĺž sedadiel vytvárajú kontrast.

Mercedes-Benz EQV ako nový míľnik technologickej značky EQ

Technologická značka EQ, ktorú značka Mercedes-Benz založila v roku 2016, je symbolom konzekventného vylepšovania elektrickej mobility. Na samom začiatku bola Štúdia Concept EQ. Na IAA 2017 nasledovala štúdia Concept EQA v nižšej strednej triede. V septembri 2018 značka predstavila svoje prvé sériové vozidlo v podobe elektrického vozidla SUV EQC (kombinovaná spotreba elektrického prúdu: 20,8 – 19,7 kWh/100 km; kombinované emisie CO2: 0 g/km)2. V marci 2019 na výstave automobilov v Ženeve ukázala štúdia Concept EQV možné rozšírenie modelovej palety v segmente prémiových veľkopriestorových vozidiel až s ôsmimi miestami na sedenie. Aktuálne predstavená sériová verzia vozidla Mercedes-Benz EQV predstavuje míľnik vo vývoji technologickej značky EQ.

Technické údaje

Emisie CO₂0 g/km
Kombinovaná spotreba elektrického prúdu27,0 kWh/100 km (predbežné údaje)¹
Dojazd405 km (predbežné údaje)¹
Čas nabíjania z nabíjacej skrinky alebo z verejnej nabíjacej stanice (nabíjanie striedavým prúdom, 11 kW)<10 h
Čas nabíjania na rýchlonabíjacej stanici (nabíjanie jednosmerným prúdom, 110 kW)10 – 80 % stavu nabitia za <45 min
NáhonNáhon na predné kolesá
Výkon150 kW (204 k)
Max. krútiaci moment362 Nm
Maximálna rýchlosť160 km/h
Akumulátorlítiumiónový
Obsah energie akumulátora (inštalovaný)100 kWh
Obsah energie akumulátora (využiteľný)90 kWh
Dĺžka5 140 mm (5 370 mm)
Rázvor3 200 mm (3 430 mm)
Batožinový priestor (podľa výbavy)1 030 ¹
najväčšia prípustná celková hmotnosť3 500 kg

1 Údaje o spotrebe elektrického prúdu a dojazde sú predbežné a boli zistené Technickou službou pre certifikačný postup v súlade s predpisom OSN/EHK č. 101. Typové schválenie ES a potvrdenie o zhode s úradnými hodnotami ešte nie sú k dispozícii. Medzi uvedenými údajmi a úradnými hodnotami sa môžu vyskytnúť odchýlky.
2 Spotreba elektrického prúdu a dojazd boli zistené na základe nariadenia 692/2008/ES (cyklus NEDC). Spotreba elektrického prúdu a dojazd závisia od konfigurácie vozidla. Spotreba podľa WLTP je 25,0 – 22,4 kWh/100km.

Značky:

Nechajte nám správu