Tvrdí to predseda predstavenstva spoločnosti Mercedes-Benz, Ola Källenius, ktorý mal možnosť tento model, resp. prototyp vyskúšať na testovacej dráhe.

Mercedes EQG má zostať skutočným „Géčkom“, ktoré nebude mať zdieľanú platformu z iných EQ modelov, ale bude postavené na špeciálnom ráme a všetko bude prispôsobené tak, aby podával fenomenálne výkony, či už na ceste alebo v teréne. Tento model sa od 70-tych rokov zmenil iba minimálne a v podstate asi žiadne iné auto si nezachovalo tak suverénnu a jednoznačnú identitu ako táto legenda. Elektrická verzia neplánuje nič ukončiť, práve naopak, má to byť skvelé auto, ktoré aj v teréne dokáže také veci, aké sa 99% majiteľov nikdy neodváži vyskúšať. Automobilka chce vzorec „G“ meniť čo najmenej, aby sa zachovala jedinečnosť.

Mercedes EQG
Mercedes EQG

Mercedes EQG sme doposiaľ videli iba ako koncept a odvtedy sa toho veľa neudialo, no je jasné, že interné procesy fungujú na 100%, rovnako ako test prototypov, pričom jeden z nich mal možnosť vyskúšať aj predseda predstavenstva spoločnosti Mercedes-Benz, Ola Källenius, ktorý po zopár jazdách pre portál MotorTrend uviedol:

„G-Wagen je auto, po ktorom všetci túžia, na ktoré musíte čakať a máte šťastie, ak ho dostanete. Má kultový status. Je jedinečné. G-čko vždy zostane G-čkom. Nestojí na zdieľanej platforme a má perfektné terénne vlastnosti, je to unikátne vozidlo, bodka.., a vždy zostane unikátnym vozidlom.“

Källenius jazdil na prototype elektrického EQG v rámci terénneho skúšobného areálu v Rakúsku a z jeho vyjadrení je jasné, že je z „Géčka“ novej generácie naozaj nadšený. Z jeho vyjadrení by sme mohli čiastočne nadobudnúť pocit, ako by mala byť elektrická verzia ešte lepšia ako aktuálne modely so spaľovacími motormi. Teoreticky to možné je, no my veríme, že ešte dlho budú dostupné aj verzie sa spaľovacím motorom.

Mercedes EQG znamená elektrický pohon v tradičnom terénnom aute
Mercedes EQG

„Bolo to ohromujúce. Viem, že týmito vyjadreniami zvyšujem očakávania, ale bol som taký nadšený keď som vystupoval z tohto auta, že sa nemôžem dočkať jeho oficiálneho príchodu na trh. Bolo také kompetentné, tak ľahko sa v ňom jazdilo. Bude mať fenomenálny výkon na ceste i mimo nej v kombinácii s energeticky najhustejšou batériou, akú môžeme v takto náročnom vozidle nájsť.“

Týmto vyjadrením odhalil ďalší fakt, ktorým je to, že Mercedes uvedie do prevádzky batérie s vyššou hustotou a kapacitou približne rok po debute modelu EQG, teda v roku 2024. Nový balík batérií sa bude spoliehať na LFP technológiu (fosfát lítia a železa), ktorá dosahuje o 20 až 40% vyššiu energetickú hodnotu – táto batéria sa bude ponúkať ako voliteľná príplatková výbava k štandardnému balíku batérií v roku 2025.  

Zdroj: insideevs.com

Prečítajte si aj:

Miroslav Illéš

Miroslav Illéš
OUTDOOR | PRÍRODA | AUTOMOBILY | TECHNOLÓGIE

Nechajte nám správu