Gladiator tak bude nasledovať model Wrangler, ktorý sa s touto pohonnou jednotkou predáva už dlhšie.

Z jednej strany počuť chvály, z druhej iba ticho a kyslé úsmevy, čo hovorí jasne o tom, že ide o relatívne kontroverzné hnacie ústrojenstvo – v kontexte týchto modelov. Wrangler je terénnou legendou, nech sa na to pozrieme z akejkoľvek stránky a Gladiator je jeho veľkým dieťaťom, ktoré je v teréne rovnako dobré a schopné. Zákazníci týchto modelov boli zvyknutí na relatívne zaujímavé agregáty, ktoré sú sčasti minulosťou.

Jeep Gladiator Rubicon
Jeep Gladiator Rubicon

Jeep sa aktuálne snaží zaujať zákazníkov elektrifikovanými motormi, presnejšie agregátom s označením 4xe, ktorý má pod kapotou Wrangler, ale aj nový Grand Cherokee. A keďže predaje elektrifikovaných modelov nejdú úplne podľa plánov, tak sa k nim pridá aj Gladiator, aby si zákazníci nemali až tak z čoho vyberať 😊.

„Oznámenie o novej motorizácii pre Gladiator prišlo neoficiálne v rámci Linkedin príspevku od generálneho riaditeľa značky Jeep, Antonia Filosa, ktorý oznámil iba integráciu tohto motora pre model Gladiator, nič viac, ani presný dátum uvedenia. Je však známe, že Jeep chce do roku 2025 elektrifikovať celú zostavu vozidiel, takže oficiálne predstavenie nebude až tak ďaleko.“

4xe v Gladiatore nahradí naftový 6-valec a v ponuke tak zostanú iba dva benzínové motory. 4xe, teda 2-litrový preplňovaný 4-valec so štartér-generátorom a elektromotorom zakomponovaným v osemstupňovej automatickej prevodovke. Výkon tohto agregátu je slušných 375 koní s krútiacim momentom 640 Nm. Druhým agregátom v ponuke je známy 3,6-litrový benzínový 6-valec s výkonom 285 koní a krútiacim momentom 350 Nm. V praxi tak bude hybridná jednotka tou najvýkonnejšou v ponuke, no 3,6-litrový motor bude z určitého pohľadu pre mnohých zákazníkov stále zaujímavejší.

Zdroj: motor1.com

Prečítajte si aj:

Miroslav Illéš

Miroslav Illéš
OUTDOOR | PRÍRODA | AUTOMOBILY | TECHNOLÓGIE

Komentáre sú uzavreté