Čisto elektrická novinka bude oficiálne predstavená na 45. medzinárodnom autosalóne v Thajskom Bangkoku (27. marca až 7. apríla) a do Európy sa dostane začiatkom roku 2025.

Prvý elektrický model spoločnosti bude z pohľadu dizajnu veľmi podobný aktuálnym verziám, avšak pribudnú rôzne technológie spojené predovšetkým s elektrickým  pohonom. Aktuálne je známych iba niekoľko parametrov, no už tie v dostatočnej miere vypovedajú o tom, pre koho bude tento model určený.

„ISUZU D-Max je pick-up strednej veľkosti, ktorý sa vyrába od roku 2002 v Thajsku. Prvé dve generácie zdieľali platformu s Chevroletom Colorado, zatiaľ čo súčasná tretia generácia zdieľa platformu s Mazdou BT-50.“

Základom je, že stále pôjde o pick-up s pohonom všetkých kolies, čo v praxi znamená použitie dvoch elektromotorov so systémovým výkonom 130 kW (40 kW predný / 90 kW zadný) a maximálnym krútiacim momentom 325 Nm (108 Nm predok / 217 nm zadok). To nie sú žiadne dych berúce špecifikácie, no na bežnú – lokálnu prácu to stačí. Dodajme, že maximálna rýchlosť je obmedzená na 130 km/h a tento model bude mať nosnosť 1000 kilogramov (1 tona), čo je z hľadiska úžitkovosti výborné. Okrem toho bude môcť potiahnuť aj príves s hmotnosťou 3500 kilogramov (3,5 tony)

„ISUZU tvrdí, že plne elektrická verzia D-Max BEV bola vyvinutá tak, aby vyhovovala širokému spektru potrieb úžitkových a osobných vozidiel, pričom si zachovala silný základný výkon očakávaný od pick-upov.“

ISUZU D-Max BEV
ISUZU D-Max BEV

D-Max BEV ponúkne 66,9 kWh batériu, ktorá by mala byť dostatočná na plnenie lokálnych pracovných úloh, no na diaľkové výjazdy tento model vhodný určite nebude. Rovnako tak bude treba počítať s obmedzeným dojazdom pri plnom zaťažení alebo ťahaní 3,5t prívesu. Avšak, všetko ukáže až reálna prax, tak nebudeme predbiehať. Dojazd výrobca zatiaľ neuvádza.

Prvý elektrický model značky sa dostane do Európy v roku 2025. Najskôr však bude dostupný v Nórsku, Veľkej Británii a následne v ostatných krajinách podľa záujmu a potrieb.

Zdroj: insideevs.com

Prečítajte si aj:

Miroslav Illéš

Miroslav Illéš
OUTDOOR | PRÍRODA | AUTOMOBILY | TECHNOLÓGIE

Komentáre sú uzavreté