Nový model KONA N bude prvým SUV v rodine Hyundai N. Výkonné SUV poskytne pocit zábavy z jazdy charakteristický pre N-kové modely spojený so všestrannosťou SUV. KONA N je druhý model Hyundai N v Európe vybavený 8-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou N DCT. KONA N obsahuje viacero vysoko výkonných špeciálnych prvkov vyhradených pre N-kové modely vrátane Launch Control a N Grin Control .

Hyundai predstavuje nový model KONA N ako kompaktné mestské výkonné hot SUV na každodenné používanie. Hyundai v modeli KONA N po prvýkrát spája výkonné jazdné vlastnosti typické pre značku N s karosériou typu SUV.

Hyundai Kona N

Hyundai Kona N

Oceníte jeho výkonný motor a emotívny zvukový prejav, pričom ťaží aj z veľmi dobrej veľkosti a praktického využitia v mestskom prostredí vrátane širokého zoznamu bezpečnostných prvkov. Nový model KONA N sa zameria na aktívnych ľudí, ktorí hľadajú výkonné vozidlo vyhovujúce rôznym požiadavkám vrátane zážitkov na pretekárskych okruhoch.

Najmladší člen značky N prichádza so 4-valcovým motorom 2.0 T-GDI s výkonom 205 kW (280 k) s plochou krivkou priebehu a s výrazným športovým vzhľadom. K celkovému dynamickému jazdnému zážitku prispieva viacero prvkov inšpirovaných motoršportom. Patria medzi ne 19-palcové kované disky kolies z ľahkých zliatin, špeciálne športové sedadlá a emotívny zvukový sprievod. Osemstupňová dvojspojková prevodovka Dual-Clutch Transmission (N DCT) dodáva vozidlu ešte športovejší charakter.

Hyundai Kona N

Hyundai Kona N

Filozofia produktov N stojí na troch pilieroch, ktorými sú: zábava v zákrutách, každodenne využiteľné športové vozidlo a schopnosť jazdiť na okruhoch. Nový model Hyundai KONA N ich obohacuje o viacero vysoko výkonných prvkov ako elektronický samosvorný diferenciál (e-LSD) a viacero režimov elektronickej stabilizácie (ESC), ktoré zlepšujú prejazd zákrutami. Režimy trakcie možno prispôsobiť širokému spektru jazdných podmienok, zatiaľ čo systém N Grin Control ponúka päť režimov dostupných pre všetky modely N (Eco, Normal, Sport, N a Custom), ktoré prispievajú ku každodenne využiteľnému charakteru športového vozidla. Okrem toho sú k dispozícii aj prvky ako Launch Control či vypnutie pomalého rozbiehania Creep Off, čo oceníte na okruhoch.

Dizajn modelu KONA N zaujme

Úplne nový Hyundai KONA N je hot SUV s výrazným vzhľadom,. Spája moderný dizajn vychádzajúci z nového základného modelu KONA s výrazným a dynamickým jazykom modelov N. S dĺžkou 4 215 mm, šírkou 1 800 mm a výškou 1 565 mm je nový model KONA N o 10 mm dlhší ako tradičný Hyundai KONA a rovnako dlhý ako nová KONA v športovej verzii N Line. Jazdí na podvozku s rázvorom dlhým 2 600 mm, ktorý zostal nezmenený. Batožinový priestor s objemom 361 litrov poskytuje priestor na mnoho rôznych aktivít. Športový vzhľad, redukciu hmotnosti a vysoký výkon podporujú aj ľahké 19-palcové kované disky kolies z ľahkých zliatin.

Hyundai Kona N

Hyundai Kona N

Dizajn exteriéru

Dizajn exteriéru dopĺňajú červené prvky vyhradené pre verzie N. Spojenie obkladov karosérie v rovnakej farbe a 19-palcových diskov kolies dodáva modelu KONA N široký a sebavedomý postoj. Nárazníky vo farbe karosérie umocňujú svalnatú karosériu veľkosti B-SUV, vďaka čomu KONA N vyzerá, že stojí nízko nad vozovkou. Maska chladiča so špeciálnou vypletanou výplňou, zabudovaným logom N a agresívnym svetelným podpisom nového modelu KONA, uzatvára výrazný vzhľad prednej časti. Znak Hyundai tmavosivej farby sa presunul z kapoty nižšie, čím sa vizuálne znížilo ťažisko.

Zboku si všimnete, že športová silueta nového modelu KONA N sa vyznačuje nízkou svetlou výškou. Zopár ďalších dizajnových prvkov naznačuje, že auto dostalo aj exkluzívne tmavo sivé kované disky kolies N a červené strmene, logo N na stredoch kolies a exkluzívne červené bočné prahy s vygravírovaným logom N.

Hyundai Kona N

Hyundai Kona N

Pohľadu zozadu dominuje veľký strešný spojler s dvojitým krídlom. Tiež si všimnete ikonické trojuholníkové tretie brzdové svetlo. Vysoko výkonný nádych dotvárajú aj červené linky a dve veľké koncovky výfukov.

Nová KONA N zozadu

Nová KONA N zozadu

Pri príležitosti predstavenia nového modelu KONA N vyvinula automobilka Hyundai novú farbu exteriéru: modrú Sonic Blue. Tá sa nachádza v škále medzi bielou a jemne sivou, doplnená o modrú Performance Blue. Odvoláva sa na špeciálnu modrú farbu Performance Blue vyhradenú pre vysoko výkonné modely. Exkluzívna nová farba pre SUV s označením N dopĺňa a vytvára kontrast s ostatnými dizajnovými prvkami exteriéru vo farbách ako červená, tmavá sivá a lesklá čierna, pričom ich súhra dodáva novému modelu KONA N športový vzhľad. Model Hyundai KONA N je dostupný aj v modrej farbe Performance Blue vyhradenej pre modely N.

Hyundai KONA N

Hyundai KONA N

Farby exteriéru pre nový model Hyundai KONA N:

  • Modrá Sonic Blue – nová farba vyhradená pre N SUV – s doplnkami v červenej farbe Tomato Red [uvádzacia farba]
  • Čierna perleťová Phantom Black Pearl
  • Biela Atlas White
  • Sivá metalíza Cyber Grey Metallic
  • Sivá perleťová Dark Knight Grey Pearl
  • Červená Ignite Red
  • Modrá Performance Blue

Dizajn interiéru

Nový model Hyundai KONA N ponúka interiér zameraný na výkon ako aj pocit upravený na športovú jazdu. Vo výbave sa nachádzajú kvalitné materiály a kovové pedále. Zaujme aj športový volant vyhradený pre verziu N, ktorý dostal dizajn zameraný na čo najlepšie uchopenie a rozloženie tlačidiel podporujúce dynamickú jazdu. Dve programovateľné tlačidlá N na volante umožňujú uložiť si individuálne nastavenia vozidla a ich ľahšie ovládanie. Vďaka pádlam sa rýchlosti dajú radiť bez toho, aby sa museli zložiť ruky z volantu.

Páka ručnej brzdy dostala nešmykľavú perforovanú kožu a hrubší priemer v oblasti uchopenia. Všimnete si aj viacero prvkov vo farbe Performance Blue a logá N rozmiestnené po vozidle: na voliči prevodovky, ručnej brzde, prahoch dverí a na sedadlách.

Hyundai Kona N

Hyundai Kona N

Nový model KONA N je dostupný s exkluzívnym čiernym balíkom farieb N so športovými škrupinovými sedadlami čalúnenými látkou, kožou alebo semišom. Na lepšiu bočnú oporu dostali výrazne tvarované boky. Všetky tri typy sedadiel sa štandardne dodávajú s vyhrievaním predných sedadiel, na požiadanie sú vyhrievané aj zadné sedadlá, pričom semišové sedadlá sa štandardne dodávajú s elektronickým nastavovaním, čo v prípade látkou či kožou čalúnených sedadiel predstavuje prvok dodávaný na požiadanie. Semišové sedadlá sa na zvýšenie komfortu štandardne dodávajú aj s odvetrávaním, tento prvok sa ku koženým sedadlám dodáva na požiadanie.

Farby interiéru:

Jednofarebný čierny interiér s modrými doplnkami Performance Blue a s látkou, kožou či semišom čalúnenými sedadlami

Pohon: 205 kW (280 k) s plochým priebehom spojených s prevodovkou N DCT

Nový model Hyundai KONA N poháňa prepĺňaný 2,0-litrový benzínový motor T-GDI s výkonom 205 kW (280 k) a maximálnym krútiacim momentom 392 Nm. Dostal plochý priebeh, čo znamená viac krútiaceho momentu a výkonu v strednom a vyššom pásme otáčok. Nová vyššia hodnota krútiaceho momentu využíva pri bežných jazdných situáciách viac potenciálu motora. Nová charakteristika motora zároveň zlepšuje zrýchľovanie v stredných a vyšších otáčkach a dodáva vysoký výkon konzistentne bez ohľadu na vonkajšie poveternostné podmienky.

Súčasťou výbavy nového modelu Hyundai KONA N je 8-stupňová dvojspojková prevodovka N DCT s dvoma samostatnými spojkami v olejovom kúpeli, čo prispieva k lepšiemu zrýchľovaniu a rýchlejšiemu preraďovaniu smerom nahor. Spojky v olejovom kúpeli majú aj lepšie chladenie. Automobilka Hyundai prvý raz predstavila technológiu N DCT v modeli VELOSTER N dostupnom na trhoch v Severnej Amerike a v Kórei a dostala sa aj do nového modelu i30 N. V tomto prípade išlo o výsledok dôležitej spätnej väzby od komunity Hyundai N. Prevodovku N DCT dostanú aj všetky verzie modelu KONA N.

Prevodovka N DCT prináša funkcie zamerané na vysoký výkon: N Grin Shift, N Power Shift a N Track Sense Shift. Tieto prvky zlepšujú schopnosti vozidla tým, že na radenie prevodových stupňov používajú špeciálny softvér. 

N Power Shift (NPS) sa spúšťa v momente, keď vozidlo zrýchľuje s viac ako 90 percentami výkonu. Obmedzuje sa zníženie krútiaceho momentu pri radení smerom nahor, aby sa na kolesá dostalo čo najviac výkonu. Zvyšuje sa radosť z jazdy a pridáva sa pocit zatlačenia pri radení vyšších stupňov. Športový výkon podčiarkuje sprievodný strieľajúci zvuk z výfukového potrubia. Pokiaľ sa NPS používa spolu so systémom Launch Control dokáže nový model KONA N zrýchliť z 0 na 100 km/h za iba 5,5 sekundy. NPS sa aktivuje iba v režimoch N alebo Custom.

N Grin Shift (NGS) na 20 sekúnd zvýši výkon motora a prevodovky DCT. Pre maximálne zrýchľovanie dokáže vozidlo podradiť priamo až na najvhodnejší rýchlostný stupeň. Na aktiváciu musí vodič stlačiť špeciálne tlačidlo na volante. Na prístrojovej doske sa následne rozbehne odpočítavanie, ktoré zobrazuje, koľko sekúnd bude táto funkcia k dispozícii. Po skončení prísunu zvýšeného výkonu musí vodič na opätovné použitie funkcie počkať aspoň 40 sekúnd. Funkcia vám umožňuje po stlačení jedného tlačidla využiť plný potenciál vozidla – napríklad keď sa snaží o dosiahnutie najlepšieho času na okruhu. Taktiež ju môže využiť pri predbiehaní či počas pripájania sa do jazdného pruhu na diaľnici.

N Track Sense Shift (NTS) upravuje adaptívne radenie prevodových stupňov pre jazdu na okruhu. Rozpoznáva, keď sú podmienky vhodné na dynamickú jazdu na okruhu a aktivuje sa automaticky. Vozidlo dokáže na základe údajov z motoršportu spojených s prejavmi vodiča zaradiť ideálny stupeň a v športových podmienkach nastaviť momenty preradenia tak, aby vodič dosiahol optimálny výkon.

Na rozdiel od vozidiel s tradičnými automatickými prevodovkami, vo vozidlách Hyundai s N DCT si vodič môže vypnúť funkciu pomalého rozjazdu Creep off. Po vypnutí tejto funkcie a zaradení voliča prevodovky do polohy D, sa vozidlo po pustení pedála brzdy nezačne pomaly samovoľne rozbiehať. V závislosti od vodiča sa táto funkcia určená na okruhy môže používať aj na zvýšenie komfortu a pohodlia. Funkcia sa zapína a vypína cez individuálne nastavenia N.

Nový model KONA N s prevodovkou N DCT vám umožňuje prepnúť do manuálneho režimu a meniť prevody pomocou radiacich páčok alebo voliča prevodovky. Radiaci softvér nepoužíva možnosť automatického preradenia rýchlostného stupňa po dosiahnutí obmedzovača otáčok. V prípade potreby a pre športový zážitok môžete dlhšie využívať pásmo maximálnych otáčok.

Prvky na vysoko výkonné jazdenie

Hot SUV obsahuje viacero špeciálnych N funkcií, ktoré sa predtým predstavili v ostatných modeloch N. Nový model KONA N je navyše prvým vysoko výkonným vozidlom značky Hyundai vybaveným prvkom Performance Head-Up Display (HUD). V režimoch Sport alebo N zobrazuje informácie ako otáčky, rýchlosť či odporúčanie momentu preradenia.

Systém N Grin Control System ponúka zákazníkom vďaka piatim rôznym režimom vyššiu úroveň individuálnych úprav: Eco, Normal, Sport, N a Custom. Týchto päť režimov mení charakter nového modelu KONA N zmenou nastavení motora, stabilizačného systému, zvuku výfuku a riadenia a prispôsobuje ich rôznym jazdným podmienkam. V režime Custom si vodič môže zvoliť nastavenia z ostatných jazdných režimov (Normal, Sport a Sport+), aby si tak nastavil vozidlo podľa svojich preferencií a aktuálnych podmienok na ceste. Špeciálne tlačidlá N na volante nového modelu KONA N umožňujú flexibilné uloženie prednastavených kombinácií podľa individuálnych potrieb.

Hyundai Kona N

Hyundai Kona N

O emotívnejší zážitok z jazdy sa stará elektronický generátor zvuku Electronic Sound Generator (ESG) umiestnený na paneli karosérie. Umocňuje športový zvuk motora, ktorý vytvárajú nasávanie aj výfuk. V interiéri, na spodnej strane čelného skla, sa nachádza generátor zvuku motora dodávajúci do zvuku extra úroveň dramatického prejavu, aby tak podporil náladu vodiča. K perfektnému zvuku z výfuku a zážitku z jazdy prispieva aj variabilne ovládaná klapka vo výfuku. Variabilná klapka vo výfuku Variable Exhaust Valve System bude štandardnou súčasťou všetkých modelov KONA N.

Rovnako ako všetky vozidlá Hyundai N, aj nový model KONA je vybavený systémom Launch Control, ktoré pri suchých podmienkach pomáhajú vodičovi, aby s vozidlom vyštartoval z pokoja ako profesionálny jazdec. Systém na to pri štarte používa reguláciu krútiaceho momentu.

Lepšie jazdné vlastnosti a ovládateľnosť pre nekompromisnú jazdu s SUV

Okrem svojich schopností na okruhu je nový model KONA N vo svojom srdci stále SUV. Dlhý zoznam prvkov na zlepšenie jazdných vlastností a ovládateľnosti spôsobil, že SUV dostalo nekompromisné jazdné schopnosti. So špeciálne vyvinutými vysoko výkonnými pneumatikami Pirelli P-Zero s rozmerom 235/40 R19, ktoré vytvárajú maximálnu priľnavosť a sú namontované na 19-palcových kovaných diskoch kolies z ľahkých zliatin, poskytuje toto ostré SUV výnimočné jazdné výkony a to na rôznych povrchoch. Vysoko výkonný brzdový systém poskytujúci stabilitu v meniacich sa podmienkach má veľký vplyv na bezpečnosť. Zväčšené otvory v bokoch predného nárazníka zabezpečujú, že k brzdám prúdi dostatok chladiaceho vzduchu. Lepšie chladenie a odolnosť voči teplu zabezpečujú použitie špeciálneho materiálu strmeňov, nižšie vodiace rameno a špeciálny teplotný kryt.

Pasívnu bezpečnosť nového modelu KONA zlepšuje aj vysoká tuhosť karosérie. V prípade kolízie  chránia pasažierov pridané extra zváracie body, zvýšená tuhosť v skrute a zosilnená konštrukcia karosérie. Zvýšená tuhosť karosérie nového modelu KONA N zároveň znižuje nakláňanie vozidla počas jazdy.

Nový model KONA N dostal do výbavy elektronicky ovládané adaptívne tlmiče Electronic Controlled Suspension (ECS), ktoré kontrolujú silu tlmenia a prispievajú k zlepšeniu ovládateľnosti a stability. Vodiči potom stlačením tlačidla môžu ovplyvniť tuhosť odpruženia a upraviť reakcie vozidla vo viacerých jazdných situáciách počas jazdy na ceste alebo na okruhu.

Na maximálnu zábavu počas jazdy na okruhu možno stabilizačný systém Electronic Stability Control (ESC) úplne odpojiť. Za bežných okolností ESC stabilizuje vozidlo počas prejazdu zákrutou tým, že pri strate trakcie pribrzdí jednotlivé kolesá. V nečakaných podmienkach či v náročnom teréne sa tak zlepšuje ovládateľnosť vozidla a zvyšuje sa jeho stabilita. Systém ESC prichádza v novom modeli KONA N s troma režimami nastaviteľného zážitku z jazdy. Režim ESC – ON poskytuje plný rozsah stability a je určený na suché, mokré či snehové podmienky a zaručuje vyššiu bezpečnosť počas bežného jazdenia. Režim ESC – SPORT je prispôsobený jazdeniu na okruhu. Po úplnom vypnutí ESC nemajú na stabilitu vozidla vplyv žiadne zásahy motora či bŕzd. Vo väčšej miere poskytuje dynamické presúvanie krútiaceho momentu, čím vznikajú dynamickejšie jazdné vlastnosti vozidla. Režim ESC – OFF vznikol najmä pre skúsených okruhových jazdcov.

Systém kontroly trakcie Traction Control System (TCS) ovláda podľa aktuálnych podmienok jazdné sily za kolesami a v teréne zlepšuje trakciu a obmedzuje ich preklzávanie. Ak systém odhalí, že koleso sa otáča rýchlejšie, ako je požadovaná rýchlosť vozidla, systém TCS upraví výkon motora. Po stlačení tlačidla Drive Mode si vodič môže vybrať spomedzi štyroch rôznych režimov Traction Modes pre lepšie ovládanie v rôznych podmienkach a to aj s použitím iba pohonu predných kolies: režim pre sneh Snow poskytuje maximum stability a to aj v klzkých či zľadovatených podmienkach. Režim pre hlboký sneh Deep Snow umožňuje väčší preklz kolies, čo poskytuje viac trakcie a zabraňuje zapadnutiu v hlbokom snehu. Režim do blata s názvom Mud poskytuje stredný preklz kolies, vďaka čomu sa vozidlo môže rozbehnúť aj na blatistých povrchoch. Režim do piesku Sand povoľuje výrazný preklz a vďaka tomu rozbeh na pieskových povrchoch. Režimy Traction Modes sú aktívne v rozpätí od 0 do 60 km/h.

Nový model KONA N dostal do výbavy aj elektronicky ovládaný samosvorný diferenciál (e-LSD) s označením N Corner Carving Differential, ktorý poskytuje vynikajúce výkony pri prejazde zákrutou. Tento prvok spôsobuje, že vďaka použitiu rôznej veľkosti krútiaceho momentu sa kolesá môžu otáčať rôznymi rýchlosťami v závislosti od zaťaženia vonkajšieho a vnútorného kolesa prednej nápravy. V špecifických podmienkach sa takýmto spôsobom zmenšuje preklz kolies a pri prejazde zákrut sa minimalizuje sklon k nedotáčavosti. Diferenciál N Corner Carving Differential tak dovoľuje, aby vodič prechádzal zákrutami vo vyšších rýchlostiach, čo zvyšuje zábavu z jazdy s novým modelom KONA N.

Modely Hyundai N ponúkajú novú úroveň precíznosti a reakcií riadenia, čo vodičovi prináša mnoho zábavy. Nový model KONA N obohacuje základné vozidlo o špeciálny elektronický posilňovač riadenia umiestnený na tyči riadenia Rack-mounted Motor Driven Power Steering (RMDPS) s vyššou kapacitou, zvýšenou tuhosťou a nižším prevodovým pomerom riadenia. Elektronický posilňovač riadenia umiestnený v prevodovke riadenia prispieva k priamemu a precíznemu riadeniu s dostatočnou úrovňou odozvy požadovanej od vysoko výkonného vozidla. Vodič si môže vybrať spomedzi troch rôznych nastavení riadenia (Normal, Sport a Sport+) pre rôznu námahu pri rozličných druhoch jazdy ako napríklad v meste, na okresných cestách či na okruhu.

Predná náprava N Power Sense Axle v spojení s viacprvkovou zadnou nápravou poskytujú ďalšiu úroveň tuhosti, čo prispieva k lepším jazdným vlastnostiam a precíznejšej ovládateľnosti.

Pokročilé bezpečnostné prvky na každodenné jazdenie

Rovnako ako základný model, aj novinka Hyundai KONA N sa dodáva s rozsiahlym zoznamom prvkov na zvýšenie pohodlia a aktívnej bezpečnosti Hyundai SmartSense. Ide o veľmi dôležitý aspekt bezpečnosti športového vozidla na každý deň a vďaka tomu je model KONA N vo všetkých každodenných situáciách bezpečnejší a pohodlnejší. Systémy ako Výstraha pre zadné sedadlá či Výstraha pri bezpečnom vystupovaní ešte viac prispievajú k ochrane všetkých pasažierov.

 Prvky aktívnej bezpečnosti Hyundai SmartSense v novom modeli KONA N:

  • Asistent na monitorovanie mŕtveho uhla (BCA) – zvuk a výstraha spolu s aktivovaním bŕzd sa starajú o to, aby vozidlo predišlo kolízii s automobilom vo vedľajšom jazdnom pruhu
  • Asistent na vozidlá približujúce sa v priečnom smere pri cúvaní (RCCA) – zvuk a výstraha spolu s aktivovaním bŕzd zabezpečujú, aby vozidlo predišlo kolízii s automobilom blížiacim sa zozadu počas cúvania von z parkovacieho miesta
  • Radarový tempomat (SCC) – udržiava rýchlosť vozidla a vzdialenosť od automobilu jazdiaceho vpredu
  • Výstraha na odídenie vozidla vpredu (LVDA) – upozorní vodiča, ak vozidlo pred ním už odišlo a on nezareagoval dostatočne včas, prípadne sa nevenoval dostatočne situácii okolo seba
  • Automatické udržanie vozidla v jazdnom pruhu (LKA) – s pomocou prednej kamery automaticky udržiava vozidlo uprostred jazdného pruhu a upravuje trajektóriu, ak vozidlo dosiahne vyznačené čiary
  • Automatické udržanie vozidla uprostred jazdného pruhu (LFA) – automaticky upravuje volant, aby vozidlo zostalo v strede svojho pruhu
  • Inteligentná výstraha pred prekročením rýchlosti (ISLW) – rozpoznáva dopravné značky a okamžite zobrazuje predpísanú rýchlosť a zákaz predbiehania na prístrojovej doske ako aj na obrazovke infotainmentu AVN
  • Výstraha pri bezpečnom vystupovaní (SEW) – pôsobí ako prevencia nehody, keď je vozidlo zaparkované, ďalšie sa približuje zozadu a pasažier by v tom momente chcel otvoriť dvere. Pred hroziacim nebezpečenstvom vystríha vodiča aj varovné svetlo na prístrojovej doske
  • Výstraha pre zadné sedadlá (RSA) – automaticky upozorní vodiča, ak sa v momente opustenia vozidla niekto alebo niečo nachádza na zadných sedadlách
  • Systém autonómneho núdzového brzdenia s detekciou cyklistov a chodcov (FCA) – v prípade hroziacej kolízie spustí výstrahu a pokiaľ je to nevyhnutné, aktivuje brzdy. Na základe informácií z radaru a kamery dokáže systém okrem ostatných vozidiel lepšie detegovať aj chodcov a cyklistov
  • Automatické prepínanie diaľkových svetiel (HBA) – odhaľuje vozidlá prichádzajúce v protismere aj pred vozidlom v rovnakom jazdnom pruhu a v prípade potreby prepne z diaľkových na stretávacie svetlá
  • Výstraha pri nepozornosti vodiča (DAW) – neustále sleduje a analyzuje vzorce správania vodiča za volantom na základe vstupných údajov a odhaľuje tak jeho únavu alebo nepozornosť. V prípade potreby upozorní vodiča zvukovou výstrahou a zobrazí sa odkaz s upozornením, ktoré navrhne, že je čas na prestávku

Ďalšie bezpečnostné prvky:

eCall – v prípade nehody s aktivovanými airbagmi automaticky upovedomí záchranné zložky. Tento prvok môžu stlačením tlačidla aktivovať aj členovia posádky

Technológie a konektivita

Výbava technologickými prvkami a konektivitou sa v novom modeli KONA N zameriava na zlepšovanie zážitku z jazdy. Performance Head-Up Display (HUD) premieta informácie o vozidle na priehľadnú obrazovku. Vodič tak vidí všetky podstatné informácie súvisiace s navigáciou, bezpečnosťou a jazdou, pričom však nemusí spustiť zrak z vozovky. Aktivuje sa tlačidlom na palubnej doske.

Nový model KONA N okrem toho prichádza aj s 10,25-palcovou digitálnou N prístrojovou doskou so športovým vzhľadom ako aj s 10,25-palcovou dotykovou obrazovkou informačného, zábavného a navigačného systému AVN. A Performance Driving Data System monitoruje a zlepšuje jazdecké schopnosti vodiča. Tento prvok zaznamenáva a na dotykovej obrazovke infotainmentu zobrazuje údaje z jazdy ako výkon, krútiaci moment a tlak turbodúchadla. Systém prináša aj meranie času na kolo a zrýchlenia. Počas jazdy v režimoch Sport alebo N sa na HUD zobrazí aj N grafika.

Pohodlie každodenného jazdenia vo vysoko výkonnom vozidle zlepšujú aj prvky ako Apple CarPlay, Android Auto a Bluelink® Connected Car Services. Nový model KONA N má v ponuke aj hlasové ovládanie. Vodiči môžu jednoduchými hlasovými povelmi ovládať prvky ako klimatizácia, vyhrievanie zadného okna a vonkajších spätných zrkadiel či vyhrievanie volantu.

Nový model KONA N využíva celkovú 5-ročnú záruku značky Hyundai bez obmedzenia počtu najazdených kilometrov.

Technické údaje

Rozmery (mm) (d × š × v) (rázvor)

 

4 215 × 1 800 × 1 565 (2 600)
Motor

 

Smartstream 2.0 T-GDI s plochou krivkou
Prevodovka

 

8-stupňová DCT (N DCT) s mokrými spojkami
Hmotnosť (kg)

 

1 510
Výkon kW (k) / Krútiaci moment (Nm)

 

205 (280) / 392
Maximálna rýchlosť (km/h)

 

240
Zrýchlenie 0 — 100 km/h5,5 s vďaka Launch Control

 

Značky:

Nechajte nám správu