Ďalším vozidlom, ktoré sme testovali v TOUCHIT je nová verzia Hyundai i20. Mali sme k dispozícii vozidlo s benzínovým motorom s objemom 1.0 litra a výkonom 88 kW. 

Treba povedať, že automobil s týmto motorom je prekvapivo živý, dynamický a dá sa s ním dobre zrýchľovať. Na bratislavské križovatky je to veľkou výhodou.

Maximálne diaľničné rýchlosti na Slovensku bez problémov zvláda aj so štyrmi cestujúcimi. Výkon motora je 88 kW a prevodovka bola mechanická 6-stupňová s poradcom na radenie rýchlostných stupňov. Štartovanie bolo s kľúčikom, čo nám už po skúsenostiach s bezkľúčovým zapaľovaním celkom v tejto výbave vadilo. Ten je súčasťou balíka Smart Pack s príplatkom 800 Eur.

Hyundai20Style-11

Zvonka toto auto vyzerá malé, ľahko s ním zaparkujete. Vo vnútri je ale miesta celkom dosť, na krátku vzdialenosť sme s ním skúšali aj 5 dospelých osôb a dalo sa to. Miesta nad hlavami je dosť aj pre cestujúcich vzadu.

Na test sme mali najvyššiu výbavu STYLE, tu sú napr. hmlovky, parkovacie senzory vpredu aj vzadu, vyhrievanie volantu i predných sedačiek a tiež automaticky sklápacie bočné zrkadlá. Rovnako sa všetky okná otvárajú a zatvárajú motoricky.

Hyundai20Style-19

Hyundai i20 1.0 T-Gi STYLE má vo výbave autorádio s Bluetooth pripojením mobilného telefónu a 1 GB pamäťou pre vlastné pesničky.

Hyundai20Style-14

Adaptéry na cigaretový zapaľovač sú dva s výkonom 180 W, prepojenie je aj na USB port a externý vstup cez 3,5 mm jack port.

Hyundai20Style-16

Vzadu je celkom dosť miesta, rozšíriť sa batožinový priestor dá sklopením zadných sedačiek v pomere 2/3 : 1/3.

V predných sedadlách je priestor pre veľkú fľašu na vodu. Vo výbave je aj tempomat/obmedzovač rýchlosti.

Hyundai20Style-15

Na prednom paneli máte signalizáciu všetkých stavov vozidla vrátane otvorenia konkrétnych dverí. Vo výbave je aj snímač prekročenia jazdných pruhov bez použitia smerovky a rovnako aj systém Auto/Stop. Oba systémy sa dajú trvalo vypnúť alebo zapnúť. Automobil tiež pomáha pri rozjazde do kopca.

Hyundai20Style-13

S týmto vozidlom sme boli spokojní aj so systémom svietenia tlmenými svetlami. Tie prisvetľovali do zákrut a celkom dobre svietili, vo verzii STYLE sú použité projekčné reflektory s integrovaným denným svietením. V minulosti sme na niektorých vozidlách Hyundai mali pocit, že tlmené svetlá svietia príliš nízko, tu sa to však neprejavovalo. Táto edícia vozidla je tiež vybavená automatickou klimatizáciou, dažďovým a svetelným snímačom.

Hyundai20Style-17

Počas prvej časti testu sme namerali priemernú spotrebu 7,2 litra na 100 km. Pri ďalšom teste sme auto používali na diaľnici a spotreba klesla na 6,8 l/100 km. S týmto vozidlom sme absolvovali 1043 km testovacej jazdy.

Hyundai20Style-22

V celkovom hodnotení je to zaujímavé vozidlo hlavne pre mladé rodiny. Buď na každodennú dopravu do práce, ale toto auto si môžete zobrať aj na rodinnú dovolenku.

Hyundai20Style-18

Cena vozidla v tejto farbe je podľa webovej stránky výrobcu 15 790 Eur.

Značky:

Ondrej Macko

Ondrej Macko
Ako novinár pracujem už od roku 1990. Teraz sa zaoberám mobilnou komunikáciou, multimédiami a vyhotovovaním videorecenzií.

Nechajte nám správu