Cesta na dovolenku alebo služobnú cestu iba s autopilotom? Už v roku 2035 môžu byť vozidlá bez šoféra každodennou realitou, prvé kompletne automatizované auto zrejme uvidíme už v roku 2025.

Projekt Artemis nemeckého výrobcu áut Audi a čínskeho technologického giganta Huawei má na trh priniesť vozidlo, ktoré disponuje plnohodnotným autopilotom na báze umelej inteligencie a cloudu. Ani najpokročilejší „autopilot“ dnes neumožňuje pasažierom naplno odovzdať riadenie samotnému vozidlu, nevyhnutná je neustála pozornosť a pripravenosť prevziať riadenie prakticky okamžite.

Aby v budúcnosti umožnili plne automatizovaným vozidlám bezchybne fungovať na cestách s bežnými autami, vyvinuli Huawei a Audi svoje vlastné mobilné dátové centrum (MDC), ktoré je umiestnené priamo v aute. Obsahuje integrované softvérové a hardvérové riešenia na báze čipov a vlastný operačný systém. Technológia už bola implementovaná v prototype Audi Q7, čakajú ju však ešte komplexné testovacie cvičenia.

Huawei tvrdí, že technológia je najlepšie využiteľná v elektrických vozidlách. Dôvod je ten, že nevyužitú energiu z procesov je možné premeniť na dojazd vozidla.

Podľa odhadov analytickej firmy Deloitte bude o 15 rokov na mestských cestách v Nemecku 740-tisíc autonómnych vozidiel. Mnoho z nich však nebudú vlastniť súkromné ​​osoby, ale napríklad poskytovatelia dopravných služieb. Podľa Deloitte je kapacitné využitie takzvaných robotických taxíkov vyššie a efektívnejšie, čo by pre bežného zákazníka znamenalo až 25 % pokles ceny v porovnaní s využívaním vlastného auta.

Prevádzkovatelia takýchto flotíl by len v Nemecku pracovali s trhom v objeme takmer 17 miliárd eur – jednou šestinou obratu, ktorý výrobcovia vozidiel v súčasnosti generujú predajom nových áut v krajine. Preteky o trh autonómnych vozidiel sa začali, identifikovať by sme vedeli hneď niekoľko obdobných partnerstiev.

Huawei do automobilového priemyslu oficiálne vstúpil minulý rok, predstavením elektrického vozidla Seres-SF5.

Zdroj: Huawei

Prečítajte si aj:

Nechajte nám správu