Ešte stále voláte na linku Taxi služby? Vyskúšajte si objednať taxík cez mobil.

My sme vyskúšali Hopin na vlastnej koži a ponúkame skúsenosti, ktoré sme počas obdobia približne desiatich jázd zažili.

Od Hopinu sme mali testovací  kredit 50 EUR. Služba už od začiatku jej používania na nás urobila dobrý dojem. Používame ju dodnes, už však za vlastné :-). Pri každej ceste sme vyspovedali taxikárov. O rozhovor nebola núdza, každý sa chcel rozprávať. Prišlo nám to vhod, presne podľa zaužívaného pravidla – ak sa chce zákazník rozprávať, rozpráva sa aj taxikár. Ak chce byť zákazník ticho a byť pohrúžený vo vlastných myšlienkach, má tú možnosť. Taxikár nevyvíja zbytočné pokusy o družnú konverzáciu. V prípade Hopinu sme nemuseli žehnať Bohu, tak ako na Demotivácii :-).

demotivacia_taxi_nowat

Ako to funguje?

Nespornou výhodou je možnosť si objednať taxík priamo z mobilu. Nám sa tento spôsob páči a v profile máme vyplnené svoje údaje. Tak ako taxikár má svoju licenciu na viditeľnom mieste, tak ani my sa za svoju identitu neskrývame. Je to obojstranne prospešné. Aplikácia umožňuje zadanie vašej adresy podľa GPS polohy alebo manuálne. Využili sme oba spôsoby, keďže značka GPS neumiestnila našu polohu presne tam, kam by mala. Zadali sme teda adresu, aby nás mohol ľahšie nájsť.

hopinappka_1

Každý vodič má vo svojom profile uvedené údaje o svojom vozidle vrátane fotografie a základných cenách. Potrebujete vedieť minimálne jazdné a cenu za km. Ceny sa od seba príliš neodlišujú a v praxi teda rozhoduje možno osobná skúsenosť ako aj dostupnosť vozidla. Aplikácia vám ukáže, ako ďaleko v časovej mierke je vzdialené auta. Napríklad 3 minúty od vás. Neznamená to však, že vás taxík aj zoberie. Prihlásiť sa môžu aj iní. Preto odporúčame zadať aj cieľ cesty. Výrazne vám to pomôže pri získaní objednávky.

hopinappka_2

Potom stačí potvrdiť objednávku a aplikácia rozpošle vaše údaje taxikárom. Objednávka sa im zobrazí na displeji ich mobilu alebo tabletu a keď ju potvrdia, zobrazí sa vám oznámenie, že prídu na vami zadanú adresu. Potom už len stačí počkať. Počas procesu vidíte, ako sa auto približuje a kadiaľ ide. Niekedy aplikácia zobrazí upozornenie, že taxík je pri vás, no keďže išiel po opačnej strany cesty, musel nadbehnúť kilometer, pokým sa mohol otočiť a prísť z vašej strany. V každom prípade je to veľmi dobrá vec. Ľahšie sa nájdete a nájdu aj oni vás. Kým je appka zapnutá, vidia vašu polohu. To znamená, že ju môžete zmeniť a budú vidieť váš pohyb. Napríklad aj v prípade, že zastanú na dostupnom mieste a vy potom môžete k nemu prísť. Taxikár bude vidieť, že k nemu idete. Nikto nie je v strese.

hopinappka_4

Aké sú ceny?

Ceny za km vidíte priamo v aplikácii. Pri zadaní cieľového bodu sa aplikácia snaží cenu odhadnúť. Výsledná môže závisieť od viacerých faktorov, minimálne od premávky a vašich ďalších požiadaviek. Výhodou je, že Hopin necháva taxikárom voľnú ruku. Napríklad ak nikto nereaguje na vašu objednávku, ponúka aplikácia možnosť priplatiť určitú sumu za to, že ju zoberú. Už za 1 euro môžete motivovať vodičov, aby po vás prišli. Počas objednávky s nimi môžete komunikovať cez správy alebo zavolať priamo z aplikácie. Môžete sa napríklad dohodnúť na tom, aby vás počkal pred firmou, že budete meškať. Prípadne sa môžete dohodnúť na inej cene pri špeciálnych potrebách.

hopinappka_5

Hodnotenie taxikárov a zákazníkov

Bežne sme zvyknutí hodnotiť druhých. Tu sa však karta obracia a taxikári môžu hodnotiť svojich zákazníkov. Nestane sa tak, aby sa potrestali a zobrali aj nabudúce vyslovene nesympatickú osobu.

Stretli sme sa s tým, kedy sa nám taxikári priamo priznali, že si na niektorých už dávajú pozor. Ak sa majú otravovať s niekým kto sa nevie vpratať do kože, pokojne sa objednávky radšej vzdajú. Naopak, „hviezdiečkovať“ si môžu obľúbených zákazníkov. Takých, s ktorými bola jazda príjemná a nemajú výhrady zobrať ich aj nabudúce.

Naopak, ak hodnotíme taxikára my, zobrazí sa mu hodnotenie po 24 hodinách a pridáva sa k jeho celkovému hodnoteniu. Hopin si všíma hodnotenie svojich taxikárov, no je pravda, že ešte pred vstupom do firmy a pracovať pre Hopin prechádzajú pohovorom. Zameraným aj na tom, ako pôsobia ako samotní ľudia. Treba povedať, že hodnotenia zákazníkov bývajú neobjektívne a potvrdil nám to aj marketingový riaditeľ Branislav Zaječek. V prípade zlého hodnotenia zo strany zákazníka Hopin toto hodnotenie preveruje s taxikárom aj zákazníkom. Oceňujeme tento systém a firma si za svojimi ľuďmi stojí. Ak mávate zlú náladu, bude zbytočné ju kompenzovať na zlom hodnotení pre taxikára.

hopinappka_3

Rady a odporúčania

  • Vyplňte si svoj profil – budete môcť zadať aj platbu kartou
  • Objednávajte s možnosťou platby kartou. Potom môžete platiť aj v hotovosti. V opačnom prípade sa inak rozhodnúť nemôžete
  • Zadávajte cieľovú adresu. Taxikári si svoje objednávky vyberajú aj podľa toho. Najmä keď ku vám musia prísť z väčšej vzdialenosti
  • Ak máte psa alebo neštandardne veľký predmet, napíšte to priamo do správy cez aplikáciu
  • Postavte sa tak, aby vás vodič ľahšie našiel, alebo na danom mieste mohol zastať

Naše skúsenosti

Hopin sme si obľúbili najmä pre rýchle zadanie objednávky cez aplikáciu. Nemuseli sme volať operátorke na taxi službu, ktorá sa pokúša nájsť voľné vozidlo. Hlásenia typu „Kto môže, ROH“ alebo „Ste niekto okolo Polusu“ nám budú z nostalgie chýbať, no opätovne po tomto zážitku až tak nebažíme. Šoféri boli príjemní, každý je nejaký a má svoju povahu a vlastné starosti. Nikdy sa nám však nestalo, aby sme mali výčitky. To sa nedá povedať o niektorých prípadoch v iných taxi službách. Po nástupe sme sa opýtali či je to objednávka do miesta X a odpoveďou bolo „áno bohužiaľ“. Vypočuli sme si „story“ o tom ako je to na nič brať zákazníkov na faktúru a že touto objednávkou nezarobí hotovosť a podobné reči….ako keby bežný človek dostával peniaze každý deň a nefungoval presne ako oni….

V tomto smere máme s Hopinom pozitívne skúsenosti, či už nás viezol starší pán alebo „frajírek“. Nikdy sme nemali dôvod dať menej ako 5 hviezdičiek. Možno niekedy 4, no tam sme rýchlo zvážili či to bolo až tak zlé alebo za to trochu môže naša nálada.

Ilustračné ceny

Uvádzame aj ceny, ktoré sme platili pri úspešnom dokončení objednávky. Tie vždy závisia od premávky v meste, preto ich vnímajte ako orientačné. Rozdiel výslednej sumy medzi dvomi rovnakými adresami, no rozdielnych dňoch predstavoval zhruba do 90 centov.

  • Dúbravka – Tomášikova (klientske centrum) – 8,70 EUR
  • Dúbravka, OD Saratov – Magio Pláž – 8,83 EUR
  • Palisády – Dúbravka – 6,55 EUR

Trochu čísiel

  • Koncom júla bolo prekročených 500 000 úspešných objednávok – teda takých, kedy sa zákazník odviezol
  • Zákazníci s Hopinom najazdil viac ako 3 mil. km, čo je 85× cesta okolo zemegule
  • Najväčší záujem o Hopin Taxi je 1. januára, zaznamenaných bolo takmer 8000 objednávok
  • Druhé najsilnejšie dni v roku boli 30. máj 2015 a 28. máj 2016
  • Za rok 2016 zatiaľ viac ako 55 000 úspešných objednávok
  • Najväčší dopyt je vo všeobecnosti v piatok večer a cez sviatky, prípadne v čase keď prší

Straty a nálezy

Zisťovali sme aj, aké predmety patria k najčastejšie zabudnutým v taxíkoch. Pozrite si sami, ako by sme sa mnohí videli 🙂

  • Mobil, peňaženka, kľúče – veci, ktoré najčastejšie vypadávajú z vrecka
  • Neraz však zabudnú svoj kufor alebo nákup
  • Taška z fitka
  • Dáždnik
  • alebo napríklad práve kúpená elektronika

Aké sú vaše skúsenosti s Hopinom alebo taxikármi? Dajte nám vedieť v komentároch.

Značky:

Michal Reiter

Michal Reiter
Publikujem o dianí na internete, súkromí, bezpečnosti a testujem notebooky, smartfóny, audio produkty a ďalšie gadgety.

Nechajte nám správu