Goodyear predstavil najnovší prírastok prémiového radu vysoko výkonných (UHP) pneumatík Eagle F1.

Nové pneumatiky Eagle F1 Asymmetric 6 sú vďaka využitiu nových technológií, ktoré zlepšujú ich úžitkové vlastnosti na suchej vozovke, brzdný výkon a ovládateľnosť za mokra, ale aj vlastnosti potrebné na možnosť využitia na vozidlách s elektrickým pohonom, pripravené skutočne na čokoľvek.

Eagle F1 Asymmetric 6 boli navrhnuté tak, aby spĺňali požiadavky širokej škály rôznych vozidiel, vrátane výkonných hatchbackov, kompaktných športových modelov, rodinných vozidiel, luxusných sedanov a športových kupé. Ponúkajú rad inovácií odvodených z pneumatík Eagle F1 Asymmetric 5, ktoré zbierali ceny v rôznych testoch.

Výsledkom sú pneumatiky navrhnuté tak, aby vďaka svojim brzdným vlastnostiam na mokrej vozovke a ovládateľnosti dodávali vodičom istotu a pokoj, ale súčasne im ponúkli aj vzrušenie z jazdy vďaka vynikajúcim úžitkovým vlastnostiam na suchom povrchu a športovému duchu.

Zdroj: Peter Frolo

Eagle F1 Asymmetric 6 poskytujú ešte lepšie úžitkové vlastnosti za sucha. Sú opatrené adaptívnou styčnou plochou a zdokonaleným tvarom vnútrajška pneumatiky, ktorý sa prispôsobuje zmenám zaťaženia. V štandardných jazdných podmienkach kontaktná plocha pneumatiky kopíruje normálnu jazdnú stopu, ale pri náročných jazdných operáciách sa dokáže podľa potreby zväčšovať.

Prispôsobuje sa teda štýlu jazdy: to, že sa môže zväčšovať, má vodič výhodu lepšej priľnavosti a spätnej väzby v náročných situáciách. 

Za mokra vrchná zmes pneumatík Eagle F1 Asymmetric 6 s novým komplexom živíc umožňuje lepší mikrokontakt s povrchom vozovky, čo má pre vodiča prínos v podobe lepšej priľnavosti na vlhkej alebo mokrej vozovke. Goodyear týmto spôsobom v pneumatikách Eagle F1 Asymmetric 6 využil technológiu vyvinutú pôvodne pre veľmi vysoké pneumatiky UUHP (Ultra Ultra High Performance) s cieľom, aby pracovali rovnako dobre na pretekárskej dráhe ako na cestách. V prípade pneumatík Eagle F1 Asymmetric 6 technológia zvyšuje pružnosť pneumatík tak, aby zodpovedala alebo lepšie odolávala stupňu hrubosti povrchu vozovky. Komplex živíc zvyšuje priľnavosť pneumatík na ceste1. Všetky pneumatiky radov Goodyear sú EV-ready, teda vhodné pre vozidlá s elektrickým pohonom, ale Eagle F1 Asymmetric 6 boli už navrhnuté špeciálne priamo s ohľadom na požiadavky výrobcov elektromobilov. Dezén obmedzujúci hlučnosť znížil hodnotu vonkajšej hlučnosti uvedenú na štítku o 1 dB, vďaka novému zloženiu zmesi majú pneumatiky zase nižší valivý odpor, čo sa prejavuje pozitívne na dojazde elektromobilu. Vďaka tomu sú nové pneumatiky pripravené na novú etapu osobnej dopravy.

Laurent Colantonio, regionálny technologický riaditeľ spoločnosti Goodyear v regióne Európa, Blízky východ a Afrika: „V spoločnosti Goodyear sme hrdí na to, že môžeme spolupracovať s poprednými výrobcami vozidiel pri otváraní novej etapy mobility; preto Eagle F1 Asymmetric 6 spĺňajú požiadavky elektrických vozidiel a sú pripravené posúvať elektromobilitu ďalej a ďalej.“

Eagle F1 Asymmetric 6 budú najprv počas prvého štvrťroka uvedené na trh v 28 rozmeroch, ďalšie veľkosti budú pribúdať v ďalšom priebehu roka. Do roku 2023 budú Eagle F1 Asymmetric 6 k dispozícii v najmenej 65 rozmeroch od 17 do 22 palcov.

V januári boli uvedené na trh najobľúbenejšie pneumatiky rozmerov 17- a 18-palcov, počas februára a marca sa ponuka rozširuje o ďalšie pneumatiky v rozmeroch 17-, 18- a 19-palcov. V apríli pribudnú aj prvé 21-palcové pneumatiky nového radu.


Ondrej Macko

Ondrej Macko
Ako novinár pracujem už od roku 1990. Teraz sa zaoberám mobilnou komunikáciou, multimédiami a vyhotovovaním videorecenzií.

Nechajte nám správu