Elektrifikácia značky pokračuje v plnom prúde. Presne tak, ako už pred rokom avizovali jej hlavní predstavitelia. Do konca roka pribudne ešte 15 elektrifikovaných modelov.

Spoločnosť Ford oznámila, že európski zákazníci si už môžu objednávať nový model z kategórie športovo/rodinných vozidiel – S-MAX Hybrid. Novinka ponúka kombináciu sedemmiestneho interiéru s kultivovanosťou, hospodárnosťou a praktickosťou plne hybridného pohonu.

Ford Hybrid

Ford S-MAX Hybrid

Vďaka inovatívnemu konštruktérskemu prístupu sa pod karosériu všestranného modelu S-MAX podarilo bez obetovania priestoru, flexibility či jazdných vlastností zakomponovať úspornú pohonnú sústavu so zážihovým motorom a elektromotorom. Nový S‑MAX Hybrid má o viac ako 10 percent nižšie emisie CO2 (WLTP) než ekvivalentný model so vznetovým motorom EcoBlue.

Kombinácia 2,5-litrového zážihového motora pracujúceho v Atkinsonovom cykle, 1,1 kWh lítiovo-iónového akumulátora, elektromotora a najnovšej generácie prevodovky s rozdelením hnacej sily, ktorá je zárukou dostupného vysokého výkonu, dáva aktívnym rodinám možnosť znížiť svoje emisie a cestovať vo väčšej pohode. Elektrický pohon sa inteligentne pripája tak, aby pomáhal znižovať spotrebu zážihového motora alebo na krátkych úsekoch zaisťoval tichý čisto elektrický pohon.

Ford Hybrid

Ford S-MAX Hybrid

Akumulátor sa automaticky dobíja zo spaľovacieho motora – rekuperáciou počas jazdy bez zošliapnutého plynového pedála alebo pri brzdení. Keďže S-MAX Hybrid nevyžaduje, aby ho majitelia pripájali k externým zdrojom energie, bude vždy pripravený poskytnúť výhody elektrifikovaného pohonu bez ohľadu na nečakané zmeny plánov.

Štýlový S-MAX Hybrid nadväzuje na tradičné spojenie športového zovňajška s praktickosťou a flexibilitou osobného MPV. Vďaka jednoducho konfigurovateľným sedadlám a variabilnému batožinovému priestoru možno za prvým radom sedadiel získať až 2 200 litrov priestoru na náklad. Poteší aj schopnosť ťahať príves s maximálnou hmotnosťou do 1 560 kg, resp. 1 750 kg (v závislosti od variantu).

Ford Hybrid

Ford S-MAX Hybrid

„S-MAX je originálne športové vozidlo pre aktívny životný štýl, ktoré chce teraz ešte viac osloviť aj novú generáciu zákazníkov, pretože prvýkrát ponúka možnosť jazdy na čisto elektrický pohon. Veľký podiel na atraktivite modelu S-MAX malo vždy spojenie športových jazdných vlastností pripomínajúcich osobný automobil s inováciami dokonale prispôsobenými rodinnému životu, ako napríklad sedadlá sklopiteľné do roviny s podlahou stlačením jedného tlačidla. Vďaka tomu sa nový hospodárny a kultivovaný hybridný pohon stáva prirodzenou súčasťou modelového radu,“ povedal Roelant de Waard, generálny riaditeľ pre segment osobných vozidiel spoločnosti Ford of Europe.

Spoločnosť Ford prvýkrát ponúka plne hybridný variant aj v prípade sedemmiestneho MPV – Galaxy. Nový Galaxy Hybrid využíva rovnaký sofistikovaný pohonný systém so zážihovým a elektrickým motorom ako S‑MAX Hybrid, čo mu zaručuje hospodárnosť konkurujúcu naftovým variantom v spojení s optimalizovanou kultivovanosťou jazdy.

Ford Hybrid

Ford S-MAX Hybrid

Elektrický pohon bez káblov

Nový S-MAX Hybrid ponúka rovnakú priestrannosť a flexibilitu ako existujúce varianty modelu S-MAX v päť- alebo sedemmiestnej verzii, a to vďaka zakomponovaniu 60-článkového lítiovo-iónového akumulátora do vodotesnej a nárazy absorbujúcej konštrukcie pod podlahou zadného batožinového priestoru.

1,1 kWh batéria má systém kvapalinového chladenia, vďaka čomu môžu byť jej články tesnejšie pri sebe, čo znamená efektívnejšie využitie priestoru. V záujme maximálnej praktickosti má toto auto špeciálne navrhnutý systém výfuku s dvomi výstupmi obchádzajúcimi akumulátor, čo umožňuje jeho nízke umiestnenie. Vďaka takémuto usporiadaniu sa medzi podbehy zadných kolies vojde náklad s výškou takmer 1 meter a šírkou viac ako 1 meter. Po vyklopení všetkých siedmich sedadiel ostáva k dispozícii 285 litrov priestoru na batožinu.

Ford Hybrid

Ford Hybrid

Elektrický pohon dáva modelu S-MAX doposiaľ najkultivovanejší jazdný prejav. Technológia rekuperačného brzdenia dokáže zachytiť a do akumulátora uložiť až 90% energie, ktorá by sa inak pri normálnom brzdení stratila. Táto energia napája elektromotor, ktorý dokáže sám poháňať predné kolesá a postarať sa o tichý rozbeh z nulovej rýchlosti. Elektromotor môže na krátky čas zaistiť čisto elektrický pohon. Systém kvapalinového chladenia akumulátora eliminuje potrebu používať chladiaci ventilátor, čo ešte viac znižuje hladinu hluku v interiéri.

Elektromotor dokáže pracovať súbežne so zážihovým motorom, čoho výsledkom sú hodnoty spotreby už od 6,4 l/100 k. Tento fakt robí z modelu S-MAX Hybrid presvedčivú alternatívu k vozidlám so vznetovými motormi EcoBlue.

Ford Hybrid

Ford Hybrid

Pohonná sústava s výkonom 190 ps dokáže vozidlu udeliť zrýchlenie z 0 na ‑100 km/h za 9,8 sekundy. Športový charakter dotvára lineárna akcelerácia, na ktorej sa podieľa aj prepracovaný riadiaci modul motor-generátora. Ten dokáže nerušivo prepínať medzi čisto elektrickým pohonom, hybridným režimom a zážihovým motorom.

Plne hybridný model využíva prevodovku s rozdelením hnacej sily vyvinutú spoločnosťou Ford, ktorá dokáže simulovať radenie prevodových stupňov. V záujme silnejšieho pocitu angažovanosti vodiča systém automaticky reguluje otáčky motora podľa rýchlosti jazdy.

Ford Hybrid

Ford Hybrid

Na voľbu režimov prevodovky slúži ergonomicky tvarovaný otočný ovládač, ponúkajúci prídavný režim maximálneho brzdenia motorom, ktorý oceníte pri ťahaní prívesu alebo strmom klesaní. Výsledkom je komfortnejšia jazda a maximálna miera rekuperácie energie. Vďaka vyspelému pohonnému systému dokáže S-MAX Hybrid ťahať príves až do hmotnosti 1 750 kg (5-miestny variant), resp. 1 560 kg (7-miestny variant).

Technológie

Pri jazde pomáhajú vodičom sledovať a zlepšovať spotrebu paliva a energie technológie využívajúce 10-palcový digitálny blok prístrojov. Funkcia Brake Coach nabáda vodiča k pozvoľnému brzdeniu, pri ktorom sa do akumulátora vracia viac energie. Funkcia EV Coach zas vodičovi pomáha pochopiť, kedy vozidlo využíva elektrický či hybridný pohon.

Ford Hybrid

Ford Galaxy Hybrid

V modeli S-MAX Hybrid si každý cestujúci môže pri jazde užívať konektivitu vďaka štandardne montovanému modemu FordPass Connect, ktorý dokáže poskytnúť Wi-Fi pripojenie až pre 10 zariadení. Vďaka on-line dopravným aktualizáciám pre navigačný systém môže vodič plánovať trasy tak, aby boli rýchlejšie a menej stresujúce.

Technológia FordPass Connect podporuje funkcie diaľkového ovládania a prístupu prostredníctvom mobilnej aplikácie FordPass vrátane zamykania/odomykania dverí, zisťovania stavu vozidla či lokalizácie vozidla, ako aj sofistikovaného systému informovania o lokálnych nebezpečenstvách od spoločnosti Ford. Táto technológia dokáže vodiča upozorniť na nebezpečnú situáciu na ceste, aj keď ju ešte nevidno, pretože sa, napríklad, nachádza za zákrutou alebo pred inými vozidlami.

Ford Hybrid

Ford Galaxy Hybrid

Variant Titanium môže mať v prednom rade sedadlá nastaviteľné v 18 smeroch, vďaka ktorým si vodič a jeho spolujazdec budú môcť vychutnať ešte väčší komfort na dlhých cestách. Zárukou kvality je certifikát od uznávanej organizácie Aktion Gesunder Rücken e.V. (Kampaň za zdravé chrbty). Sedadlá vodiča a spolujazdca vo variante S‑MAX Vignale Hybrid majú funkciu vyhrievania a chladenia a tiež masážnu funkciu. Nastaviteľné sú v 10 smeroch.

Všetky tri sedadlá v strednom rade majú ISOfix na upevnenie detskej sedačky. Sedadlá v druhom a treťom rade sú navyše vybavené funkciou Easy Fold, vďaka ktorej možno individuálnym sklopením sedadiel pomocou ovládacích tlačidiel v batožinovom priestore jednoducho usporiadať interiér do optimálnej konfigurácie. Dostupná je tiež funkcia ovládania dverí batožinového priestoru bez použitia rúk.

Ford Hybrid

Ford Galaxy Hybrid

Galaxy Hybrid ponúka cestovanie prvou triedou 

Spoločnosť Ford už prijíma objednávky aj na model Galaxy Hybrid, poháňaný rovnakým benzínovo-elektrickým systémom s výkonom 190 koní ako S-MAX Hybrid.

Osobné MPV – Galaxy Hybrid ponúka už v štandardnej verzii prvotriedny zážitok z cestovania až pre siedmich cestujúcich je dostupné vo variantoch Titanium a V-Line. Hodnoty spotreby paliva sa začínajú už od 6,4 – 6,5 l/100 km. Z nuly na ‑100 km/h dokáže tento model zrýchliť za 10 sekúnd.

Tak ako v prípade modelu S-MAX Hybrid, aj priestranný Galaxy Hybrid ponúka rovnakú úroveň praktickosti ako zvyšok radu Galaxy. Cestujúci v prvom a druhom rade sedadiel majú k dispozícii priestor vysoký viac ako 1 meter. Za prednými sedadlami možno vytvoriť nákladový priestor s objemom až 2 339 litrov a aj po vyklopení všetkých sedadiel ostane na batožinu ešte 300 litrov priestoru.

Ford Hybrid

Ford Hybrid

„Nové modely S-MAX Hybrid a Galaxy Hybrid sú len prvé dve zo 17 elektrifikovaných vozidiel, ktoré spoločnosť Ford plánuje predstaviť európskym zákazníkom do konca tohto roka. V ponuke máme celý rad elektrifikovaných pohonov, od mild-hybridného až po plne elektrický, čiže každý zákazník si môže vybrať ten správny model podľa vlastného životného štýlu,“ uzavrel Roelant de Waard.

Pre zaujímavosť: modely S-MAX Hybrid/Galaxy Hybrid a ich lítiovo-iónové akumulátorové batérie sa montujú vo výrobnom závode Ford v španielskej Valencii.

Ceny nových modelov:

  • S-MAX Hybrid Titanium: od 36 380 eur
  • S-MAX Hybrid ST-Line: od 41 480 eur
  • S-MAX Hybrid Vignale: od 44 480 eur
  • Galaxy Hybrid Titanium: od 37 490 eur
  • Galaxy Hybrid V-Line: od 43 490 eur

Zdroj: Ford

Prečítajte si aj:

Ford S-Max 2.0 TDCi ST-Line: Štýl, praktickosť a zábava v jednom balení

Nechajte nám správu