Predovšetkým by malo ísť o implementáciu do základných verzií v aktuálnej ponuke elektromobilov.

EV rodinka s modrým oválom sa aktuálne skladá z modelov: Ford Mustang Mach-E, Ford F-150 Lightning Ford E-Transit. LFP batérie (lítium-železo-fosfát) by mali byť lacnejšou alternatívou k používaným NCM batériám (Lítium-nikel-mangán-kobalt-oxid). Tento krok nepriamo naznačil generálny riaditeľ Fordu, Jim Farley.

Ford
Ford

Ford na implementácii týchto batérií pracuje už dlho, pričom má dostatok informácií a skúseností, ktoré sa môžu pretaviť do reálneho nasadenia. Z vyššie uvedených modelov sa zdá byť najvhodnejším adeptom nový Ford E-Transit (naše prvé dojmy z tohto modelu nájdete – TU), ktorý je určený predovšetkým do mesta, teda na rozvoz v rámci kratších trás, kde nie je nutné disponovať extra vysokým dojazdom.

Je všeobecne známe, že LFP batérie majú z tohto pohľadu horšie vlastnosti, no naopak sú lacnejšie, ekologickejšie (neobsahujú kobalt a nikel) a ponúkajú vyššiu životnosť i bezpečnosť, čo sú dosť zásadné faktory. Všetko má svoje výhody a nevýhody, rovnako ako tento typ batérií, no to nič nemení na fakte, že Fordu dáva tento experiment zmysel. Zákazník si tak bude môcť v konečnom dôsledku vybrať, čo mu viac vyhovuje.

FORD E-TRANSIT
FORD E-TRANSIT

Dodajme, že aj automobilka Tesla prechádza na masovú implementáciu LFP batérií do svojich modelov, pričom až takmer polovica vozidiel vyrobených v Q1/2022 má práve LFP batériu. Rovnako tak učinili aj ďalšie spoločnosti, ako napr. Rivian (Ford je čiastočným vlastníkom). Táto automobilka oznámila používanie LFP batérií v modeloch R1T a R1S + EDV.

Zdroj: insideevs.com

Prečítajte si aj:

Nechajte nám správu