A do roku 2026 budú tvoriť 5% z predajov. Áno, elektrifikácia sa nevyhýba ani automobilkám, ktoré vyrábajú legendárne super športové automobily.

Plán automobilky je relatívne jasný – 5% z predajov do roku 2026 budú tvoriť EV modely a do roku 2030 by mali tvoriť elektrické a elektrifikované vozidlá až 40% ponuky. Je to veľmi odvážny krok, a to najmä s ohľadom na to, o akú automobilku ide. A pritom Ferrari je (alebo bolo?) jedným z najzarytejších zástancov spaľovacích motorov! To však ide teraz bokom a spoločnosť prebudováva svoj historický výrobný závod v Maranelle na výrobu elektrifikovaných modelov.

Ferrari
Ferrari

Minulý týždeň predstavil generálny riaditeľ, Benedetto Vigna, dlho očakávanú stratégiu elektrifikácie značky. Spoločnosť uviedla, že investuje približne 4,4 miliardy eur do vývoja plne elektrických vozidiel a plug-in hybridov, ktoré budú do roku 2026 tvoriť 60 % jej modelového radu. Do roku 2030 bude 40 % modelov Ferrari čisto elektrických, 40 % hybridov a 20 % vozidiel s klasickým spaľovacím motorom.

Automobilka prebuduje fabriku v Maranelle na výrobu výhradne elektrických vozidiel a montáž batériových modulov, pričom prvé plne elektrické Ferrari by sa malo dostať do showroomov o tri roky. Lepšie neskoro ako nikdy, ale pravdou je, že niektorí konkurenti Ferrari sú, pokiaľ ide o elektrifikáciu, podstatne ďalej ­– upozorňuje portál Automotive News. Medzi najväčších konkurentov jednoznačne patrí Porsche (Taycan EV – predstavený v roku 2019) alebo Rimac Automobili.

Ferrari F8
Ferrari F8

Ferrari však túži dohnať stratu. Spoločnosť tvrdí, že jej prvý elektromobil bude skutočným Ferrari, ktoré využije svoje skúsenosti z pretekov a vynikne vo všetkých smeroch: výkon motora, hmotnosť, zvuk a emócie z jazdy. Zásadnou konkurenčnou výhodou má byť podľa Ferrari to, že elektromotory, prevodovky a batériové moduly sa budú vyrábať na novej montážnej linke v Maranelle.

„Ďalším kľúčovým, resp. rozlišovacím prvkom elektromobilov Ferrari bude spôsob montáže batériových článkov, ktoré sa budú nakupovať s cieľom zabezpečiť najvyššiu kvalitu a najnovšie technológie. Ručne vyrábané batériové moduly budú integrované do podvozkov vozidiel v procese zameranom na zníženie hmotnosti vozidla, zvýšenie výkonu a vytvorenie jedinečného zážitku z jazdy, aký dokáže poskytnúť len Ferrari.“

Ferrari Purosangue
Ferrari Purosangue

Ferrari sa tiež zaviazalo, že investície do elektrických vozidiel nebudú na úkor ziskovosti. Spoločnosť predpovedá upravený zisk pred zdanením, odpismi a amortizáciou (EBITDA) až 2,7 miliardy eur (v roku 2026).

Určitú zložku tohto nárastu zisku zabezpečia super športové vozidlá, ktoré budú aj naďalej do veľkej miery poháňané spaľovacími motormi. Patrí sem napr. SUV Purosangue, ktoré má byť predstavené v septembri – podľa šéfa predaja, Enrica Galliera, je po tomto aute obrovský dopyt. Prvé SUV od Ferrari bude uvedené na trh s klasickým atmosférickým motorom s 12-valcami a neskôr bude v ponuke aj 8-valcový hybrid. Purosangue bude prvým z 15 nových vozidiel, ktoré Ferrari uvedie na trh v rokoch 2023 až 2025, vrátane prvého plne elektrického modelu.

Zdroj: insideevs.com

Prečítajte si aj:

Miroslav Illéš

Miroslav Illéš
OUTDOOR | PRÍRODA | AUTOMOBILY | TECHNOLÓGIE

Nechajte nám správu