Je iba málo automobiliek, ktoré sa v dnešnej dobe odvážia v rámci EU predávať nové auto s veľkým a kvalitným motorom, ktorý sa vymyká fanatickým predstavám európskej únie o emisiách.

Každý múdry človek vie, že elektrickými autami a preplňovanými 3-valcami svet nezachránime, no týmto radikálne fanatickým predstavám niektorých predstaviteľov EU sa teraz venovať nebudem. V prvom rade som extrémne rád, že stále existujú tradičné automobilky, ktoré majú odvahu na európskej pôde predávať kvalitné autá s motormi, ktoré do nich patria. Jedným z posledných mohykánov je nepochybne Ford, ktorý stále prekvapuje a aktuálne má v ponuke veľmi zaujímavú zostavu áut s motormi, ktoré stoja za pozornosť. 

New Ford Mustang
New Ford Mustang

Najaktuálnejším modelom je Ford Mustang, ktorý sa onedlho objaví aj na Slovensku. Novinka sa skutočne podarila, a to po každej stránke. Krásny dizajn, prepracovaný interiér a plno technológií, ktoré budú zaručenou radosťou na cestách. Novinka (model S650) má pod kapotou 5-litrový 8-valec COYOTE s výkonom 446 koní a maximálnym krútiaci momentom 540 Nm. Od motora až po jeho výkonnostné parametre ide v rámci doby o veľmi neštandardné, no zároveň lahodiace údaje. 

Avšak, americká verzia, resp. verzie vyrábané pre trhy mimo EU majú o približne 52 koní viac a rovnako tak ponúkajú aj o 28 Nm vyšší krútiaci moment. Tento „downgrade“ je kvôli emisiám, ktoré bolo potrebné dosiahnuť na to, aby sa mohla novinka na starom kontinente bez väčších problémov predávať. Je to blbosť, no v zásade som rád, že iba takáto malá úprava stačila na to, aby bolo všetko ako má byť a 5-litrový Mustang mohol byť napr. aj u nás v predaji. Takéto motorizácie sa vytrácajú tak rýchlo ako Danko po strete so semaforom, takže ak chcete vlastniť nejaké „normálne“ auto, Mustang jednoznačne stojí za zváženie. 

New Ford Mustang
New Ford Mustang

Pre informáciu dodám, že novinka bude dostupná aj v prepracovanejšej verzii Dark Horse s vyšším výkonom a čisto teoreticky sa môže EU zastúpenie značky rozhodnúť, že ponúkne aj zopár kúskov verzie GTD, ktorá je absolútnym (civilným) vrcholom s výkonom 800 koní.

Zdroj: Vlastné, Ford, motor1.com 

Prečítajte si aj:

Miroslav Illéš

Miroslav Illéš
OUTDOOR | PRÍRODA | AUTOMOBILY | TECHNOLÓGIE

Komentáre sú uzavreté