Je iba málo automobiliek, ktoré sa v dnešnej dobe odvážia v rámci EU predávať nové auto s veľkým a kvalitným motorom, ktorý sa vymyká fanatickým predstavám európskej únie o emisiách.
Každý múdry človek vie, že elektrickými autami a preplňovanými 3-valcami svet nezachránime, no týmto radikálne fanatickým predstavám niektorých predstaviteľov EU sa teraz venovať nebudem. V prvom rade som extrémne rád, že stále existujú tradičné automobilky, ktoré majú odvahu na európskej pôde predávať kvalitné autá s motormi, ktoré do nich patria. Jedným z posledných mohykánov je nepochybne Ford, ktorý stále prekvapuje a aktuálne má v ponuke veľmi zaujímavú zostavu áut s motormi, ktoré stoja za pozornosť.
![New Ford Mustang](https://automoto.touchit.sk/wp-content/uploads/sites/2/2024/02/2024_FORD_MUSTANG_DARK-HORSE_10-LOW-1024x683.jpg)
Najaktuálnejším modelom je Ford Mustang, ktorý sa onedlho objaví aj na Slovensku. Novinka sa skutočne podarila, a to po každej stránke. Krásny dizajn, prepracovaný interiér a plno technológií, ktoré budú zaručenou radosťou na cestách. Novinka (model S650) má pod kapotou 5-litrový 8-valec COYOTE s výkonom 446 koní a maximálnym krútiaci momentom 540 Nm. Od motora až po jeho výkonnostné parametre ide v rámci doby o veľmi neštandardné, no zároveň lahodiace údaje.
Avšak, americká verzia, resp. verzie vyrábané pre trhy mimo EU majú o približne 52 koní viac a rovnako tak ponúkajú aj o 28 Nm vyšší krútiaci moment. Tento „downgrade“ je kvôli emisiám, ktoré bolo potrebné dosiahnuť na to, aby sa mohla novinka na starom kontinente bez väčších problémov predávať. Je to blbosť, no v zásade som rád, že iba takáto malá úprava stačila na to, aby bolo všetko ako má byť a 5-litrový Mustang mohol byť napr. aj u nás v predaji. Takéto motorizácie sa vytrácajú tak rýchlo ako Danko po strete so semaforom, takže ak chcete vlastniť nejaké „normálne“ auto, Mustang jednoznačne stojí za zváženie.
![New Ford Mustang](https://automoto.touchit.sk/wp-content/uploads/sites/2/2024/02/2024_FORD_MUSTANG_DARK-HORSE_04-LOW-1024x683.jpg)
Pre informáciu dodám, že novinka bude dostupná aj v prepracovanejšej verzii Dark Horse s vyšším výkonom a čisto teoreticky sa môže EU zastúpenie značky rozhodnúť, že ponúkne aj zopár kúskov verzie GTD, ktorá je absolútnym (civilným) vrcholom s výkonom 800 koní.
Zdroj: Vlastné, Ford, motor1.com
Prečítajte si aj: