Na cestách stretávame čoraz viac elektromobilov, a tým sa pomaličky, ale isto otvára ďalší priestor pre výrobcov obytných prívesov.

Prečo? Je zrejmé, že aj majitelia elektromobilov môžu mať záujem o karavany a kemping ako taký, avšak problémom je podstatne znížený dojazd elektrických áut počas ťahania objemného prívesu. V praxi sme sa už neraz stretli s tým, že elektromobil, prevažne značky Tesla, za sebou ťahal karavan, čo je na pohľad zaujímavé, no v reáliách to znamená podstatne častejšie nabíjanie a pod., čo nemusí byť s pripojeným karavanom za každých okolností zábava.

Riešením na tento problém môže byť koncept elektrického obytného prívesu Airstream od spoločnosti Airstream Thor Industries. Tento príves má vlastné batériové články a elektrický pohon, vďaka čomu dokáže (nielen) elektrickým autám výrazne pomáhať počas náročnejších stúpaní do kopcov a všade tam, kde je potreba navýšenia sily, čím si ťažné vozidlo dokáže ušetriť energiu a prejsť na jedno nabitie podobnú vzdialenosť ako bez pripojeného prívesu. V jednoduchosti napísané, príves vie auto trošku „potlačiť“, resp. sa vďaka elektronike a snímačom prispôsobiť tak, aby nebol pre vozidlo, ktoré ho ťahá prílišnou záťažou.

Okrem toho je možné tento karavan ovládať aj samostatne – ak ho potrebujete v rámci kempu presunúť na iné miesto alebo vyparkovať/zaparkovať. Umožňuje to diaľkový ovládač a hlavne samostatný elektromotor a batériové články. Samozrejmosťou je strecha pokrytá špičkovými solárnymi panelmi, ktoré dobíjajú integrovanú batériu, čim odpadá problém s nedostatkom elektrickej energie aj počas kempovania – znalí vedia, že toto je v rámci kempovania na divoko veľmi dôležité. Výrobca sa chváli aj dokonale prepracovanou stavbou prívesu s výbornou aerodynamikou, čo je veľmi dôležitý faktor. Dodajme, že elektrický systém pohonu pre tento karavan bol vyvinutý spoločnosťou ZF.

  • airstream
  • airstream
  • airstream

Elektrický obytný príves Airstream je zatiaľ iba konceptom, no v reálnej prevádzke by sa mohol uchytiť, nakoľko by umožnil majiteľom elektromobilov pohodlnejšie a bezstarostnejšie kempovanie. Kto vie, možno poslúži aj ako núdzový záložný zdroj energie pre elektromobil, ale nemôže byť príliš ťažký, inak by to bolo kontraproduktívne (o hmotnosti konceptu nie sú žiadne informácie).

Zdroj: Motorauthority.com

Prečítajte si aj:

Miroslav Illéš

Miroslav Illéš
OUTDOOR | PRÍRODA | AUTOMOBILY | TECHNOLÓGIE

Nechajte nám správu