Novinka má motor s výkonom 110 kilowattov a maximálnu rýchlosť 275 kilometrov za hodinu.

Firma Ducati oficiálne predstavila svoj prvý elektrický motocykel, s ktorým chce zároveň v roku 2023 zabojovať vo svetovom pohári e-motocyklov MotoE. Prototyp s názvom V21L váži 225 kilogramov, pričom samotná batéria má hmotnosť 110 kíl. Nabiť na 80 percent kapacity ju je možné za 45 minút a podľa tvrdenia výrobcu poskytne motocyklu dostatok energie na absolvovanie požadovaných siedmich kôl na hlavných tratiach Grand Prix.

Naopak, motor tohto motocykla má len 21 kilogramov a dosiahne maximum 18 000 otáčok za minútu. Vyvinutý bol bližšie nešpecifikovaným partnerom Ducati podľa technických špecifikácií, ktoré mu výrobca zadal. Ide o 800-voltový systém, ktorý má zabezpečiť maximálny výkon elektrického pohonu. Chladenie motora i batérie má na starosti dvojokruhový kvapalinový chladiaci systém, ktorý okrem iného zabezpečuje to, že batériu je možné dobíjať ihneď po jazde a netreba čakať na jej vychladnutie.

Ducati tvrdí, že pri návrhu svojho prvého elektromotocykla využila svoje dlhoročné skúsenosti z pretekania a zároveň chce nové skúsenosti z budúcich pretekov pretaviť do noviniek a zlepšení svojich bežných spotrebiteľských motoriek. Podľa riaditeľa výskumu a vývoja spoločnosti Ducati Vincenza De Silvu im získané znalosti napomôžu aj pri budúcej výrobe prvej cestného elektrického Ducati.

Doplnil ho generálny riaditeľ spoločnosti Claudio Domenicali, podľa ktorého bol vývoj motocykla výzvou, ktorá im umožnila prispieť k spoločnému cieľu znížiť emisie CO₂ a zároveň zachovať vieru v DNA Ducati spojenú s pretekaním.

Zdroj: Ducati.com

Prečítajte si aj:

Branislav Caban

Branislav Caban
Okrem technologických tém sa snažím prinášať aj tie so spravodajským nádychom a rôzne zaujímavosti. Moja e-mailová adresa je bcaban@touchit.sk.

Nechajte nám správu