Značka Dacia sa v tomto roku zmení. Dizajn zostáva verný základným hodnotám výrobcu s ešte väčšou viditeľnosťou.

Prvým dílerstvom, ktoré je v novom dizajne je TT Cars v Trnave a to sme aj boli navštíviť. Zmeny je vidieť v exteriéri aj v interiéri.

NOVÁ VIZUÁLNA IDENTITA ZNAČKY

Určite ste si všimli minimalistický logotyp Dacia, inšpirovaný predmetmi, ktoré sa často nachádzajú v garážach a predajniach automobilov, ako sú ozubené kolesá, reťaze či náradie. Predmety, ktoré evokujú silu, spoľahlivosť a funkčnosť. Jednoduché, no presné línie emblému – samotná podstata loga – odzrkadľujú spojenie písmen „D“ a „C“ značky Dacia, dvoch symetrických častí ako články reťaze. Symbolizujú pevnosť a spojenie. Nakoniec Dacia prešla z modrej na khaki zelenú a úplne novú farebnú schému, ktorá vyjadruje pocit otvorených priestorov a outdoorového ducha značky.

Veľký totem vonku označuje vchod do predajne. Základ je vyrobený z dreva a vrchná časť je z kovu vo farbe khaki s novým emblémom v bielej farbe. Druhý totem v blízkosti vstupu poskytuje praktické informácie. Okolo obrysov fasády sa tiahne hrubá línia khaki farby. V hornej časti fasády je logo značky s čiernymi okrajmi. Počas dňa má logo khaki farbu a pri nočnom osvetlení je biele.

Zlepšenie imidžu značky DACIA

Tento nový vzhľad predajní značky Dacia je súčasťou rastu značky a jej produktového radu. Vďaka prestavbe Dacia nielen zlepšuje svoju viditeľnosť a modernizuje sieť, ale presadzuje aj svoju lokálnu prítomnosť.

Totem bol zámerne navrhnutý tak, aby bol vysoký a pevný, aby stelesnil robustnosť značky, rovnako ako čierny obrys na písmenách svetelného poľa. Použitie dreva v spodnej časti totemu vnáša do miesta autentickosť. V spojení s khaki farbou, ktorá je použitá všade, evokuje nádherné exteriéry, ktoré má Dacia tak rada. Napokon, použitie kovových a podsvietených nápisov prináša nádych modernosti a dodáva celkovému dizajnu ďalšiu výhodu.

Zlepšenie prvého kontaktu zákazníka s budúcim vozidlom

Transformáciou svojich predajných miest sa Dacia snaží vylepšiť skúsenosti zákazníkov v predajniach, čím im uľahčí prvé fyzické stretnutie s vozidlami.

Farebná schéma v dílerstvách je preto ľahko identifikovateľná a značenie okolo hlavnej budovy je jasne viditeľné z diaľky. V noci funguje biele podsvietenie emblému a loga ako maják, ktorý priťahuje zákazníkov na miesto predajne. Značka čerpá zo silných hodnôt, ktoré tvoria jej DNA a chce, aby sa zákazníci pri príchode do predajne videli v novej identite. Použitie materiálov ako drevo a farby ako khaki-zelená odzrkadľujú blízkosť medzi značkou Dacia a exteriérom.

Koncept, ktorý stojí za každým dizajnovým prvkom, zvýrazňuje túžbu značky Dacia posilniť vzťah dôvery u jej zákazníkov.

A ČO ĎALEJ?

Zatiaľ čo masové uvedenie nového vzhľadu do predajní je plánované na marec 2022, zákazníci si budú musieť počkať ešte niekoľko mesiacov, kým uvidia novú identitu na modeloch Duster, Sandero, Spring a dokonca aj na úplne novom modely Jogger, ktorý sa predstavil v septembri 2021.

Koncept Dacia Bigster predstavený pred rokom ukázal, ako má vyzerať nová tvár vozidiel Dacia, ktoré hrdo nesú nové logo a emblém. Zostava dokončí svoju premenu na jeseň 2022 a bude znamenať tretiu fázu uvedenia novej identity značky Dacia.

Dacia pripravila aj špeciálnu aplikáciu na zobrazenie auta vo virtuálnej realite. Dá sa použiť pre mobilné telefóny s iOS aj Android. Jej názov je Dacia AR.

Značky:

Ondrej Macko

Ondrej Macko
Ako novinár pracujem už od roku 1990. Teraz sa zaoberám mobilnou komunikáciou, multimédiami a vyhotovovaním videorecenzií.

Nechajte nám správu