Čas potrebný na predaj vozidla sa líši v závislosti od viacerých faktorov, ako je typ vozidla, lokalita a aktuálna situácia na trhu. K rýchlejšiemu predaju auta však môže prispieť aj výber správneho ročného obdobia.

Spoločnosť carVertical, ktorá sa zaoberá spracovaním automobilových dát, určila najlepší čas na predaj vozidla, aby ste získali lepšiu cenu.

Trh s ojazdenými vozidlami na jar prekvitá

V zime sa s predajom ojazdeného auta určite neponáhľajte. Podľa všetkého sa oplatí počkať a predať auto až v marci. Až 8,2 % z celkového počtu ľudí za rok si nechá vygenerovať prehľad histórie vozidla práve v tomto mesiaci. Dobrou voľbou môže byť aj apríl (to je 8,4 % hľadaní) alebo máj (8,5 % hľadaní). To naznačuje, že dopyt na jar je oveľa vyšší ako v chladnejších mesiacoch. Mnohí ľudia, ktorí plánujú kúpu vozidla, zvyčajne odkladajú rozhodnutie o kúpe na teplejšie mesiace, aby sa vyhli jazde v nepriaznivých podmienkach.

Koniec leta a začiatok jesene sú tiež vhodným obdobím na predaj auta. Podľa údajov spoločnosti carVertical si kupujúci vybavujú najviac prehľadov histórie v auguste (9,1 %) a septembri (8,9 %). To tiež nie je prekvapujúce, pretože niektorí vodiči si chcú zaobstarať auto pred začiatkom zimnej sezóny.

Načasovanie je dôležité

Správne načasovanie vám pomôže predať vozidlo rýchlejšie a získať aj viac peňazí. Keď je dopyt nižší, predajcovia sú často nútení vyjednávať a znížiť predajnú cenu. Predávať kabriolet uprostred zimy nie je ten najlepší nápad, pretože tieto vozidlá priťahujú kupujúcich najmä na jar a v lete. Vozidlá typu SUV a s pohonom všetkých kolies sú v zime stále žiadané, pretože kupujúci často hľadajú bezpečnejšie auto s dobrou trakciou.

Ľudia počas sviatkov odkladajú veľké výdavky

Najhoršími mesiacmi na zvažovanie predaja auta sú určite december a január. Je to preto, že mnoho ľudí počas sviatkov šetrí peniaze na nadchádzajúce výdavky a vyhýba sa väčším nákupom. Keď Vianoce a sviatky skončia, väčšina ľudí potrebuje čas, aby sa spamätala a začala opäť šetriť, čo vedie k menšiemu počtu transakcií na trhu s ojazdenými vozidlami.

Hospodárska situácia má veľký vplyv na dôveru spotrebiteľov. Ľudia v čase recesie, inflácie alebo inej ekonomickej neistoty odkladajú veľké investície, ako sú nákupy nehnuteľností a vozidiel.

Na december pripadá len 7,6 % ročných kontrol automobilov. Ojazdené vozidlo, ktoré je v dobrom stave a má čistú históriu, sa môže predať rýchlejšie, pretože dopyt po zachovalých vozidlách je väčší ako kedykoľvek predtým. Ak potenciálnym kupujúcim poskytnete prehľad histórie, môže to tiež pomôcť urýchliť predaj vozidla, pretože to vyvoláva pocit dôvery a transparentnosti.

Zdroje: Carvertical

Prečítajte si tiež

Značky:

Ondrej Macko

Ondrej Macko
Ako novinár pracujem už od roku 1990. Teraz sa zaoberám mobilnou komunikáciou, multimédiami a vyhotovovaním videorecenzií.

Komentáre sú uzavreté