Aktuálne je v prevádzke 9 nabíjacích staníc a do konca roka ich má byť celkom 22. Týmto počinom sa český MOL zaradí medzi najväčších poskytovateľov/prevádzkovateľov rýchlonabíjacích staníc v Českej republike.   

Nabíjacie stanice sa nachádzajú v tesnej blízkosti čerpacích staníc MOL, takže počas nabíjania je možné zájsť na kávu alebo sa najesť. To je dôležité, avšak nie až tak podstatné. Najdôležitejšia je informácia, že v testovacej prevádzke, teda do konca roka, je nabíjanie na týchto staniciach úplne zadarmo. V roku 2020 bude spustená fáza 2, čo znamená spoplatnenie nabíjania za symbolickú korunu – bez ohľadu na to, koľko kW dobijete a aký čas na nabíjacej stanici strávite, čo je veľmi zaujímavá ponuka. Zaujímavosťou je aj to, že nabíjanie vám v prvých dvoch fázach môže spustiť iba obsluha čerpacej stanice – aplikácia a RFID karty budú dostupné až neskôr. Ak budete chcieť nabíjanie využiť, tak musíte ísť za obsluhou a požiadať o spustenie nabíjania.

Všetky nabíjacie stanice pochádzajú od spoločnosti Siemens a disponujú konektormi CCS, ChaDeMo a chýbať nebude ani klasický AC konektor (Mennekes Typ 2). Všetky nabíjacie stanice budú poskytovať maximálny nabíjací výkon 50 kW, no v pláne sú aj super rýchle nabíjacie stanice, ktoré dokážu dodávať výkon až 150 kW. FastCharge nabíjačky budú (zatiaľ) v 2 lokalitách – 33. kilometer diaľnice D1 smer Brno a 17. kilometer diaľnice D2 smer Bratislava – čiže strategické body. Cestovanie elektromobilmi k našim susedom a späť bude opäť jednoduchšie, sieť nabíjačiek sa krásne rozrastá.

Portál FDrive.cz uvádza, že na informačných tabulách (pri nabíjacích staniciach) sú uvedené aj ceny, ktoré by mali byť zavedené po skončení skúšobnej prevádzky. Tie sú celkom vysoké (najmä pre používateľov elektromobilov s nižšou kapacitou batérie), nakoľko za DC nabíjanie zaplatí zákazník 333 Kč (13,04 eura) a za pomalé AC nabíjanie 259 Kč (10,14 eura) – bez ohľadu na dobité kW. Prevádzkovateľ, MOL Česká republika, sa však vyjadril, že tieto ceny nebude aplikovať tak skoro a pomerne dlho bude možné využívať nabíjacie stanice za symbolickú korunu. To je veľmi pekná ponuka. Veríme, že sa nám nabíjacie stanice spoločnosti MOL podarí vyskúšať ešte tento rok, aby sme vám mohli sprostredkovať podrobnejšie informácie.

Nabíjacie stanice v prevádzke:

  • ČS Praha 5 Barrandov
  • ČS Praha 4 – Kaplanova
  • ČS Varvažov – D8 to CZ
  • ČS Varvažov – D8 to GER
  • ČS Zeleňák – D2 to BA
  • ČS Zeleňák – D2 to BRN
  • ČS Vyškov – Pustiměř
  • ČS Vyškov D1
  • ČS Velké Meziříčí – Karlov

Kompletný zoznam nabíjacích staníc MOL, ktoré by mali byť v prevádzke do konca roka

50 kW nabíjacie stanice + FastCharge 150 kW

  • Diaľnica D1, km 32,7 Bělčice, smer Brno
  • Diaľnica D2, km 17 Velké Němčice, smer Bratislava

50 kW nabíjacie stanice

  • Praha – Chodov, Turkova ul., diaľnica D1, km 1, smer do centra
  • Praha – Chodov, Kaplanova ul., diaľnica D1, km 1, smer z centra
  • Praha – Barrandov, ul K Barrandovu., smer do centra
  • Praha – Evropská ul., smer do centra, u Nádraží Veleslavín
  • Praha – Kbelská ul., smer do centra, u Nádraží Veleslavín
  • Brno – Bítešská ul.
  • Brno – Ostravská ul.
  • Brno – Sedláčkova ul.
  • Plzeň, Domažlická (Lesní zátiší 573, Plzeň – Vejprnice)
  • Diaľnica D1, km 96, Humpolec, smer Praha
  • Diaľnica D1, km 144,5 Velké Meziříčí, smer Brno
  • Diaľnica D1, km 227,7 Vyškov, smer Brno
  • Diaľnica D2, km 17,2, Velké Němčice, smer Brno
  • Diaľnica D5, km 22,6 Králův Dvůr – Počaply, smer Praha
  • Diaľnica D5, km 36,4 – Počaply, smer Plzeň
  • Diaľnica D5, km 37 – Počaply, smer Praha
  • Diaľnica D8, km 78 Varvažov, (oba smery)
  • Diaľnica D46, km 5, Pustiměř, smer Olomouc
  • Velké Meziříčí – Karlov

Sieť nabíjacích staníc sa pekne rozrastá, ako na Slovensku, tak aj u našich susedov (zo všetkých strán), čo znamená pohodlnejšie a hlavne bezproblémovejšie cestovanie elektromobilmi. Dodajme, že Slovensko má v prevádzke aj také nabíjacie stanice, ktoré produkujú max. nabíjací výkon 350 kW (viac sa dozviete v tomto článku).

Zdroj: FDrive.cz

Prečítajte si aj:

Nový Renault ZOE prichádza na Slovensko: Ponúka väčšiu batériu, dojazd až 395 km a silnejší motor (poznáme ceny a dostupnosť)

Miroslav Illéš

Miroslav Illéš
OUTDOOR | PRÍRODA | AUTOMOBILY | TECHNOLÓGIE

Nechajte nám správu