Carlos Tavares tvrdí, že zákazníkom ani životnému prostrediu neprinesú žiadne výhody.

Najvyšší predstavitelia európskych automobiliek už dávnejšie vyjadrili obavy z toho, že plánované emisné normy Euro 7 by mohli priniesť definitívny koniec segmentu malých áut so spaľovacími motormi, ktoré sú ešte stále relatívne dostupné a zároveň veľmi obľúbené. Carlos Tavares vo svojich vyjadreniach pritvrdil a dodal, že nové emisné normy budú mať negatívny vplyv aj na priemysel, ktorý sa usiluje vyrábať cenovo dostupné elektromobily, ktoré by mali postupne nahradiť autá so spaľovacími motormi.

Carlos Tavares, CEO Stellantis
Carlos Tavares, CEO Stellantis

„Nie je to užitočné, je to nákladné, neprináša to výhody pre zákazníkov, neprináša to výhody pre životné prostredie, Carlos Tavares.“

Norma Euro 7 by mala vstúpiť do platnosti v júli 2025, no jej konečná podoba a úrovne oxidu dusíka a oxidu uhoľnatého ešte nie sú definitívne uzatvorené. Avšak, v uplynulom roku bolo komisiou oznámené, že bola vykonaná konečná revízia nových pravidiel na základe súčasnej geopolitickej a hospodárskej situácie.

Tavares ešte minulý rok uviedol, že nové emisné predpisy budú od automobiliek vyžadovať obrovské investície do vývoja a výskumu ešte čistejších a účinnejších spaľovacích motorov, čo by nebol až taký problém, ak by sa o desať rokov nezakázal ich predaj. Zákaz predaja áut so spaľovacími motormi je plánovaný na rok 2035. To všetko by sa odrazilo na cenách, prevažne malých a dostupných automobilov, ktoré by sa stali príliš drahými.

V minulom roku potvrdil aj generálny riaditeľ Volkswagenu, Thomas Schafer, že subkompaktný hatchback by mohol byť v rámci EU drahší o 3000 až 5000 eur. Dodal, že by to segment malých áut prakticky zničilo.

Zdroj: motor1.com

Prečítajte si aj:

Miroslav Illéš

Miroslav Illéš
OUTDOOR | PRÍRODA | AUTOMOBILY | TECHNOLÓGIE

Nechajte nám správu