Google začne testovať nové autonómne autá vyrobené priamo na jeho objednávku v lete a testovať sa budú na verejných cestách v Kalifornii. Tieto autá budú vybavené brzdovým pedálom a volantom, aj keď firma pred časom tvrdila opak. 

Inžinieri Google využijú 25 prototypov takýchto vozidiel „bez vodiča“, ktoré budú vybavené rovnakým softvérom ako je to v prípade súčasného (pre potreby autonómneho riadenia upraveného) vozidla Lexus RX450h. Ten sa na skúšobnej trati testuje už 6 rokov.

Keď tento internetový gigant zhruba pred rokom popísal ambiciózny plán konštrukcie vlastných Google vozidiel, riaditeľ projektu Chris Urmson oznámil, že ich vozidlo nebude mať volant ani brzdové pedály. „Pretože ich nebude vôbec potrebovať“ – povedal vtedy novinárom na tlačovej konferencii.

Teraz je všetko inak, podľa pravidiel cestnej premávky musí mať vozidlo na cestách v Kalifornii brzdu a volant a je to možnosť ako riadiť vozidlo v kritických situáciách. Tie nevyhnutne musia raz nastať a táto výbava je tak volená správne.

googlecar_nowatZdroj: TOUCHIT.sk

Vozidlá vyrobia v centre americkej automobilovej techniky, v Detroite a dodávateľom je spoločnosť Roush Industries. Vo výbave teda bude vyberateľný volant, brzdový a plynový pedál. Vodič tak môže kedykoľvek prevziať riadenie automobilu.

Google bude tiež testovať nové technológie na ochranu vodiča ale aj chodca, k slovu príde napr. predná ochranná pena, či flexibilné predné sklo. Rýchlosť tohto automobilu bude limitovaná na 40 km/h a podľa Urmsona sa „pravdepodobnosť zrážky zníži na minimum“.

googlecar_2_nowat

Ako sme už uviedli, doteraz boli autonómne autá súčasťou 11 nehôd, vo všetkých prípadoch Google vidní z nehodu protistranu. Testovanie prebiehalo v Mountain View, neďaleko centrály tejto spoločnosti. Štatisticky sa nehoda stáva zhruba po 160 000 km . Takéto testovanie však umožní predĺžiť túto štatistickú hodnotu a tiež dokáže zmierniť následky nehody.

Čo si myslíte o autonómnych autách bez vodiča vy? Chceli by ste sa voziť v aute, ktoré nešoférujete? Čo obmedzenie na 40 km/h, vyhovuje? Vyjadrite sa v diskusii!

Ondrej Macko

Ondrej Macko
Ako novinár pracujem už od roku 1990. Teraz sa zaoberám mobilnou komunikáciou, multimédiami a vyhotovovaním videorecenzií.

Nechajte nám správu