Počas krásneho jesenného popoludnia sme neďaleko Bratislavy po prvý krát nasadli do úplne nového Peugeotu 308, s ktorým chce táto automobilka urobiť revolúciu.

Novinky, kde sa len pozriete
Vyzerá naozaj krásne, hlavne zvonka ale konečne sa v Peugeote zbavili tak trochu staromódneho ovládania na palubnej doske. Samozrejme, má bohatú technologickú výbavu, širokú ponuku motorov vrátane hybridného a má tak nabité na to, aby sa v tvrdej konkurencii presadil.

Aj kombi verzia
Okrem krátkej verzie automobilka prichádza aj s kombi verziou 308 SW. Tá vyzerá športovo a pritom má obrovský 608 litrový kufor. Cenový príplatok voči 308 je 1000 eur. Trúfame si tvrdiť, že o ňu bude na Slovensku hlavný záujem. Ako nám na predstavení zástupcovia Peugeot povedali, až 85 % všetkých modelov tejto značky bude na konci roka 2022 s istou časťou elektrického pohonu a v roku 2024 bude predávať len hybridné a čisto elektrické modely. Čisto spaľovací motor bude rarita, 308 ale ešte prichádza s takouto motorizáciou. Ale k dispozícii bude aj hybridná verzia a v roku 2023 príde aj čisto elektrická 308. Cenovo začíname na avizovaných 17 990 eur, je to ale za naozaj základnú verziu, ktorú si ľudia na Slovensku nevyberajú. Počítajte tak s cenami od 25 po 38 000 eur.

Skúsenosti z jazdy
Na krátkodobý test sme mali Peugeot 308 v krásnej zelenej farbe s dieselovým motorom s objemom 1,5 litra s výkonom 130 koní a 8-stupňovou automatickou prevodovkou. Peugeot 308 1.5 BlueHDi 130k 8AT by sme si aktuálne z ponuky vybrali aj my. Výbavovú verziu sme mali GT.
Nastaviť môžete voliť jazdné režimy – pohodlnú, normálnu a športovú. V prípade hybridného auta je to čisto elektrická, komfortná a športová jazda. Mení sa charakteristika auta, ale tiež grafika hlavného displeja a prístrojového panela, ale aj ambientného podsvietenia. V prípade hybridného auta s kapacitou batérie 12,6 kWh je toto schopné prejsť na čisto elektrický pohon okolo 60 km. Maximálna rýchlosť na elektrický pohon je 140 km/h, palubná nabíjačka má výkon 7,4 kW. Pomocou wallboxu nabijete batériu za 2 hodiny, na 230 V nabíjačke je to počas celej noci.

Celkové pocity z testovaného vozidla je pozitívny. Máte dojem, že sedíte v prémiovom aute, je výborne odhlučnené. Rovnako pruženie v režime Normal je príjemné aj na slovenských vidieckych cestách. Auto výborne sedí na ceste aj pri ostrých zákrutách. Spotreba pri našom teste bola 5,1 litra/100 km.
Nové svietenie
Okolo 16 hodiny už zašlo slnko a mohli sme začať testovať svetlomety. Tie sú adaptívne Matrix LED (pre verziu GT štandardne), vyrezávajú autá pred vami a je tu automatické prepínanie tlmené/diaľkové svetlá. Funguje spoľahlivo.

Z vonkajšej strany je najviac viditeľná predná maska. Tá je obrovský a v jej strede je logo automobilky s levom. Dominantné je aj na zadnej strane, ktorá he tiež prepracovaná a vyzerá tiež majestátne. Tak ako celé auto.
Nový interiér
Zmeny prišli aj do interiéru. Je fakt moderný a opäť to pôsobí ako v prémiovom vozidle. Všetko je spracované pomocou mäkčeného plastu, tiež je tu koža s prešívaním a pod. Volant je prispôsobený tomu, aby ste dobre videli na 10-palcový 3D displej s i-Cockpit. Head-up displej sme v našom vozidle nemali, ale dá sa priobjednať. V strede je veľký dotykový hlavný displej so zábavným a navigačným systémom. Ovládanie je podobné ako pri súčasných smartfónoch. Nevýhodou sú potom všade viditeľné odtlačky prstov.

Vo vnútri tiež nájdete štyri USB-C porty, systém Android Auto a Apple Carplay sú pripojené aj bezdrôtovo. Peugeot výrazne vylepšil systém jazdných asistentov. 308 tak automaticky udržiava auto v jazdných pruhoch a je tu adaptívny tempomat.

Celkovo vyzerá Peugeot 308 výborne a ďalšie poznatky prinesieme po tom, ako budeme mať toto auto na dlhodobejší test.
Technické parametre
Objem motora (cm3) | 1 499 |
Maximálny výkon v kW (k) / pri otáčkach za min. | 96 (130) / 3750 |
Maximálny krútiaci moment v Nm / pri otáčkach za min. | 300 / 1750 |
Prevodovka | ATN8 automatická 8 |
Pneumatiky | 205/55 R16 225/45 R17 225/40 R18 |
Objem nádrže (litre) | 52 |
Celková dĺžka (mm) | 4367 |
Šírka po kľučky / zrkadlá sklopené / otvorené (mm) | 1852 / 1859 / 2062 |
Pohotovostná hmotnosť (s plnou nádržou) (kg) | 1444 |
Rázvor (mm) | 2675 |
Predný previs / Zadný previs (mm) | 904 / 788 |
Rozchod vpredu / Rozchod vzadu (mm) | 1559 / 1553 |
Priemer otáčania medzi obrubníkmi (m) | 10,51 |
Svetlá výška (mm) | 140 |
Objem kufra minimálny (litre) | 412 |
Objem kufra maximálny (litre) | 1 323 |
Objem odkladacích priestorov | 28 |
Pohotovostná hmotnosť (kg) | 1361 |
SCx (m²) | 0,637 |
Galéria
Zdroje: vlastné, Peugeot
Všetky fotografie ako aj celé video sme pripravili výhradne pomocou telefónu HONOR 50.